Розділ І
समाधिपाद Samādhi-Pāda
Самадхі пада "Про просвітлення"
- Розділ І - Сутра 1 - Отже, наступні настанови викладають Науку Об’єднання, чи Науку Йоги.
- Розділ І - Сутра 2 - Це Об’єднання, чи Йога, досягається шляхом підпорядкування психічної природи і приборкання активності чітти, чи розуму.
- Розділ І - Сутра 3 - Коли учень, чи Йогін, здійснює це об’єднання, він взнає себе таким, яким він є в Реальності.
- Розділ І - Сутра 4 - До цього Внутрішня людина ототожнює себе з формами та активними різновидностями.
- Розділ І - Сутра 5 - Існує п'ять різновидів стану розуму, вони залежні від задоволення і страждання; вони бувають болісні і не болісні.
- Розділ І - Сутра 6 - Ці різновиди (види активності) розуму такі: правильне знання, неправильне знання, фантазія, пасивність (сон) і пам’ять.
- Розділ І - Сутра 7 - Основою правильного знання є правильне сприйняття, правильний умовивід і правильна передача сприйнятого (чи точне бачення).
- Розділ І - Сутра 8 - Неправильне знання ґрунтується на сприйнятті форми, а не на сприйнятті стану буття.
- Розділ І - Сутра 9 - Фантазія ґрунтується на образах, які не мають реального існування.
- Розділ І - Сутра 10 - Пасивність (сон) ґрунтується на нерухомому стані врітті (тобто на не сприйнятливості відчуттів).
- Розділ І - Сутра 11 - Пам’ять – це утримування того, що було пізнане.
- Розділ І - Сутра 12 - Контроль над цими різновидами внутрішнього органу, чи розуму, досягається шляхом невтомного наполегливого зусилля і розвитку не-прив’язаності.
- Розділ І - Сутра 13 - Невтомне прагнення – це постійні зусилля стримувати видозміни розуму.
- Розділ І - Сутра 14 - Коли мета, яка має бути досягнутою, визнається досить цінною і зусилля для її здобуття здійснюються наполегливо і безперервно, тоді стійкість розуму (стримування врітті) забезпечується.
- Розділ І - Сутра 15 - Не-прив’язаність (безпристрасність) – це свобода від прагнення до всіх об'єктів бажань, як до земних, так і релігійних, як в нинішньому житті, так і після смерті.
- Розділ І - Сутра 16 - Результатом досягнутої не-прив’язаності є обізнаність Духовної людини, коли вона вільна від якостей, чи гун.
- Розділ І - Сутра 17 - Усвідомлення об'єкта досягається зосередженням на його чотирискладовій природі: формі, якості, меті, єдності.
- Розділ І - Сутра 18 - Наступна стадія самадхі досягається, коли в результаті одно-спрямованої концентрації думки заспокоюється будь-яка зовнішня активність. На цій стадії чітта відгукується лише на суб'єктивні враження.
- Розділ І - Сутра 19 - Ця початкова стадія самадхі не виводить за межі феноменального світу; вона не виводить за межі впливу Богів, які відповідають за світи конкретного.
- Розділ І - Сутра 20 - Інші Йоги досягають самадхі і приходять до розпізнавання чистого Духу завдяки Вірі, за допомогою якої оволодівають енергією, пам’яттю, медитацією і правильним сприйняттям.
- Розділ І - Сутра 21 - Досягнення цієї стадії (Духовної свідомості) буває швидким для тих, чия воля інтенсивно жвава.
- Розділ 1 - Сутра 22 - Ті, хто застосовує волю, також різняться, оскільки її застосування може бути інтенсивним, поміркованим чи слабким.
- Розділ 1 - Сутра 23 - Через беззастережну самовідданість Ішварі отримується знання Ішвари.
- Розділ 1 - Сутра 24 - Ішвара – це Душа, не зачеплена обмеженнями, вільна від карми і бажання.
- Розділ 1 - Сутра 25 - В Ішварі, Гурудеві, зародок всевідання розширюється до нескінченності.
- Розділ 1 - Сутра 26 - Ішвара, Гурудева, не обмежений часовими умовами і є Вчителем початкових Владик.
- Розділ 1 - Сутра 27 - Слово Ішвари – це АУМ (чи ОМ). Воно називається Пранава.
- Розділ 1 - Сутра 28 - Завдяки проголошенню Слова і розмірковуванню над його сенсом знаходиться Шлях.
- Розділ 1 - Сутра 29 - Від цього приходить усвідомлення “Я” (Душі) і усунення всіх перешкод.
- Розділ 1 - Сутра 30 - Перешкодами для пізнання Душі є наступні дев'ять перешкод.
- Розділ 1 - Сутра 31 - Страждання, розпач-відчай, недоречна активність тіла і неправильне спрямування (чи контроль) життєвих потоків з’являються як результати наявності перешкод в нижчій психічній природі.
- Розділ 1 - Сутра 32 - Для подолання перешкод і того, їх супроводжує, потрібне інтенсивне застосування волі до одного з аспектів Істини (чи принципу).
- Розділ 1 - Сутра 33 - Спокою чітти (чи матерії розуму) можна домогтися, практикуючи співчуття, турботливість, наполегливість в досягненні цілі, а також безпристрасність щодо задоволення і страждання.
- Розділ 1 - Сутра 34 - Спокою чітти досягають також регулюванням прани, чи життєвого дихання.
- Розділ 1 - Сутра 35 - Розум можна тренувати в стійкості за допомогою тих видів зосередження, які зв’язані зі сприйманням через органи відчуттів.
- Розділ 1 - Сутра 36 - Шляхом медитації на Світло і на Сяйво можна отримати знання Духу і тим самим досягти спокою.
- Розділ 1 - Сутра 37 - Чітта стабілізується і стає вільною від ілюзії, у міру того як нижча природа очищається і їй більш не потурають.
- Розділ 1 - Сутра 38 - Спокою (стійкості чітти) можна досягти завдяки медитації на знанні, яке одержують у сновидіннях.
- Розділ 1 - Сутра 39 - Спокій також може бути досягнутий шляхом зосередження на тому, що дорожче всього для серця.
- Розділ 1 - Сутра 40 - Так свідомість Йога розширюється від нескінченно малого до нескінченно великого; його знання стає досконалим від анну (атома, чи частки) до Атми (чи Духу).
- Розділ 1 - Сутра 41 - У того, чиї врітті (різновиди субстанції розуму) повністю контролюються, можливий стан ототожнення і схожості з тим, що усвідомлюється. Пізнаючий, знання і поле пізнання стають єдиними.
- Розділ 1 - Сутра 42 - Якщо слово, ідея (чи сенс) і об’єкт змішуються до купи, то такий ментальний стан називається розсудним розумінням.
- Розділ 1 - Сутра 43 - Сприйняття без участі розсудного розуміння добиваються, коли пам’ять перестає утримувати контроль, слово і об’єкт трансцендовані і фігурує лише ідея.
- Розділ 1 - Сутра 44 - Такі ж самі два способи зосередження, з участю і без участі розсудної активності розуму, можуть бути також застосовані і до тонких речей.
- Розділ 1 - Сутра 45 - Щільне приводить до тонкого, а тонке по висхідних ступенях приводить до стану чистого Духовного буття, званого Прадхана.
- Розділ 1 - Сутра 46 - Все це становить медитацію з насінням.
- Розділ 1 - Сутра 47 - Коли цей над-свідомий стан досягнутий, Йог добивається чистого Духовного усвідомлення завдяки урівноваженому спокою чітти.
- Розділ 1 - Сутра 48 - Його сприйняття тепер безпомилково точне, тобто розум його відкриває лише Істину.
- Розділ 1 - Сутра 49 - Це особливе сприйняття унікальне і відкриває те, що раціональний розум (використовуючи докази, міркування і висновки) не може відкрити.
- Розділ 1 - Сутра 50 - Воно вороже до всіх інших сприйнять, чи, кажучи іншими словами, витісняє їх.
- Розділ 1 - Сутра 51 - Коли стриманий (чи витіснений) навіть сам стан сприйняття, тоді досягається чисте cамадхі.