SHRADDHA VIRYA SMRITI SAMADHI PRAJNA PURVAKA ITARESHAM ||20||

श्रद्धावीर्यस्मृति समाधिप्रज्ञापूर्वक इतरेषाम् ॥२०॥

śraddhā-vīrya-smṛti samādhi-prajñā-pūrvaka itareṣām ||20||

 
śraddhā = віра, упевненість, визначеність
vīrya = рішучість, енергія, сила
smṛti = спогади, пам'ять
prajñā = влучне передбачення, знання
samādhi = мета йоги, просвітлення
samādhi-prajñā = прогнозування мети йоги
pūrvaka = передувати, 
itareṣā = для інших

  

20. Інші Йоги досягають самадхі і приходять до розпізнавання чистого Духу завдяки Вірі, за допомогою якої оволодівають енергією, пам’яттю, медитацією і правильним сприйняттям.

Раніше розглядалися групи Йогів, чиє сприйняття було обмежене феноменальним світом, хоча під ним ми повинні розуміти виключно три світи: ментального сприйняття, астрального сприйняття і фізичних відчуттів. Вони контактували з енергіями, що викликають прояв, і пізнавали мотивуючу могутність думки, коли вона створює наслідки на фізичному плані. Тут, проте, Йог переноситься в більш духовні, тонші сфери і стає обізнаним про те, що сприймає і знає “Я” (у своїй справжній природі). Він переходить в другу групу і пізнає світ причин. Перша група складається з усіх тих, хто ступає шляхом учнівства, і охоплює час від їх вступу на Шлях Випробування до прийняття ними другого Посвячення. Друга група містить тих вищих учнів, хто, поставивши під контроль і цілком трансмутувавши нижчу природу, вступає в контакт зі своєю Монадою, Духом, або “Отцем Небесним”, і розпізнає те, що сприймає Монада.

Перша форма реалізації приходить до тих, хто перебуває в процесі синтезу енергій шести нижчих центрів в головному центрі через трансмутацію нижчих чотирьох енергій у вищі три, а потім – підняття енергій серцевого і горлового центрів – в головний. Представники другої групи – завдяки знанню закону – працюють зі всіма трансмутованими і очищеними центрами. Вони знають, як досягти справжнього самадхі, або стану окультної абстракції, за допомогою своєї здатності видаляти енергії в тисяча-пелюстковий лотос голови і звідти переводити їх через два інших, тонших, тіла, поки всі енергії не будуть центровані і сфокусовані в каузальному провіднику, Карана Шарірі, егоїчному лотосі. Патанджалі говорить нам, що це здійснюється в наступні п’ять стадій. Учні повинні пам’ятати, що стадії ці стосуються активності Душі, егоїчної реалізації, а не реакцій нижчої людини і фізичного мозку.

1. Віра. На своєму власному плані Душа повторює стан, аналогічний вірі прагнучого в Душу, або принцип Христа; тільки в даному випадку завдання полягає в усвідомленні того, що є Дух, або Отець Небесний, якого прагне відкрити Христос (Душа). Спочатку учень підходить до збагнення свого Ангела Присутності, Сонячного Ангела, Его, або Душі. Це завдання першої групи. Пізніше досягається контакт із самою Присутністю, і Присутність ця є Чистий Дух, Абсолют, Отець Сущого. Ця група посвячених пізнала “Я” і “не-я”. Тепер бачення “не-я” блякне і пропадає, і залишається відомим тільки Дух. Віра завжди повинна бути першою стадією. Спершу теорія, потім експеримент і, нарешті, реалізація.

2. Енергія. Коли теорія засвоєна, коли мета відчутна, то з них виникає активність – та правильна активність і те вірне використання сили, які наблизять до мети і зроблять теорію фактом.

3. Пам’ять, або правильне запам’ятовування. Це цікавий чинник процесу, оскільки він припускає правильне забування, або усунення зі свідомості Его всіх форм, які дотепер приховували Реальність. Форми ці вибираються або створюються самою людиною. Усунення їх веде до стану дійсного розуміння, уміння правильно реєструвати те, що сприймає Душа, і здатності передавати це правильне сприйняття мозку фізичної людини. Ось про яку пам’ять тут мовиться. Вона спеціально не пов'язана із спогадом подій минулого, але передбачає момент усвідомлення і передачу цього усвідомлення мозку, де воно повинне реєструватися і в результаті згадуватися при потребі.

4. Медитація. Те, що було побачене і зареєстроване мозком і що еманувало від Душі, повинно бути об’єктом медитації і через неї вплітатися в тканину життя. Са́ме завдяки медитації сприйняття з світу Душі стають реальними для людини на фізичному плані. Медитація ця дуже високого порядку, оскільки слідує за споглядальною стадією і є медитацією Душі з метою просвітлення провідника на фізичному плані.

5. Правильне сприйняття. Досвід Душі і знання Духу, аспекту Отця, починають становити частину вмісту мозку Адепта, або Вчителя. Він взнає План, яким той є на вищих рівнях, і стикається з Архетипом. Це означає (якщо можна так проілюструвати), що цей клас Йогів досяг точки, де вони можуть сприймати План, як він існує в думці “Великого Архітектора Всесвіту”. Тепер вони є у згоді з цим Планом. Інші класи Йогів досягли точки, де вони здатні вивчати креслення великого Плану і розумно співробітничати в спорудженні Храму Владики. Сприйняття, про яке тут йдеться, настільки високого порядку, що майже незбагненне ні для кого, окрім просунутих учнів, але при оцінці стадій і ступенів прагнучий приходить не тільки до розуміння своєї безпосередньої проблеми і того, де він перебуває, але також до оцінки краси всієї схеми.

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри:

Інші досягають цього самадхі вірою, старанністю, пам'яттю, зосередженням та здатністю відрізняти справжнє. Свамі Вівекананда

 Інші досягають асампраджнята самадхі через відповідні стадії віри, сильної волі, пам'яті та розуміння, що виникають від сампраджнята самадхіСвамі Сатьянанда Сарасваті