SA ESHA PURVESHAM API GURUH KALENA ANAVACHCHHEDAT ||26||

स एष पूर्वेषामपिगुरुः कालेनानवच्छेदात् ॥२६॥

sa eṣa pūrveṣām-api-guruḥ kālena-anavacchedāt ||26||

 
sa = він, кожен
eṣa = ось цей
pūrveṣām = від попередніх
api = також, навіть
guruḥ = вчитель, гуру
kāla = час
anavacchedāt = необмежений, незмінний

 

26. Ішвара, Гурудева, не обмежений часовими умовами і є Вчителем початкових Владик.

З тих пір, як існують умови простору і часу, завжди були ті, хто досяг всезнання. Це ті, чиє насіння знання належним чином культивувалося і розвивалося, поки не розцвітало в повній славі звільненої Душі. Це стає можливим завдяки ряду чинників:

1. Тотожності кожної індивідуальної Душі з Найвищою Душею.

2. Силі тяжіння Найвищої Душі, у міру того як Вона поступово втягує окремі Душі всіх одиниць назад в Себе. Це сила самої еволюції, великий магнетичний агент, який закликає точки божественного Життя, одиниці свідомості, що розповсюдилися, повернутися назад до свого джерела. Сила космічної Душі викликає природний відгук індивідуальної Душі.

3. Інтенсивному тренуванню, що проводиться окультною Ієрархією при наближенні до моменту кульмінації; за допомогою цього тренування Душі отримують стимуляцію і життєву енергію, котрі допомагають їм прискорювати розвиток.

Той, хто вивчає таємну науку, повинен пам’ятати, що цей процес відбувався також в кругах і циклах, які передували нашій планеті Земля. Початкові Владики, або Мудреці, – це ті великі Адепти, Хто, “скуштувавши досвід” за законом Відродження, був посвячений в містерії єдиним Посвятителем, представником Найвищої Душі на нашій планеті. Вони, у свою чергу, стали Вчителями і посвятителями в містерії.

Єдиний Вчитель перебуває всередині; він є Душа, Внутрішній Правитель, Мислитель на своєму власному плані. Цей єдиний Вчитель є складовою частиною Цілого, Загальної Душі. Кожне розширення свідомості, яке реалізує людина, робить останню здатною бути Вчителем для тих, хто не одержав подібного розширення. Тому, ставши Вчителем, не можна не виявити нічого (виражаючись в поняттях людського царства), окрім Вчителів, які, у свою чергу, є учнями. Всі – учні, і всі – наставники, що різняться лише ступенем реалізації. Наприклад:

а) Прагнучі до Шляху – це учні молодших учнів.

б) Випробовувані на Шляху – це учні старших учнів.

в) Прийняті учні – це учні адепта або Вчителя.

г) Адепт – це учень Вчителя.

д) Вчитель – це учень Махатми.

е) Махатми – це учні ще вищих Посвячених.

є) Ці Посвячені, у свою чергу, – учні Христа або того посадовця, хто стоїть на чолі навчального відділу.

ж) Голова навчального відділу – учень Господа Світу.

з) Господь Світу – учень одного з трьох планетарних Духів, що представляють три головні аспекти.

и) Ці Духи – учні Сонячного Логосу.

Тепер уважному учню стане ясно, як всі є взаємозв’язаними і як глибоко вплине досягнення волі одного на Ціле. Учнівство можна вважати загальним терміном, що охоплює всі ті стани буття в четвертому і п’ятому (людському і духовному) царствах, де за допомогою особливої підготовки здійснюються певні розширення свідомості.

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри: 

Будучи не обмеженим у часі, він є гуру найперших гуру. Свамі Сатьянанда Сарасваті

Не будучи обмеженим часом, Він є Вчителем найдавніших вчителів. Свамі Вівекананда