ISHVARA PRANIDHANAD VA ||23||

ईश्वरप्रणिधानाद्वा ॥२३॥

īśvara-praṇidhānād-vā ||23||

 
īśvara = Бог; особистий Бог; поняття ідеальної істоти
pranidhāna = відданість
vā = або, також (ціль йоги може також бути досягнута шляхом)

 

23. Через беззастережну самовідданість Ішварі отримується знання Ішвари.
Ішвара це Син, що виявляється за допомогою Сонця. Це аспект макрокосмосу. Ішвара – син Божий, космічний Христос, сяючий в серці кожного з нас. Слово “серце” вживається тут в своєму окультному значенні. Наступні відповідності можуть виявитися такими, що прояснюють, і їх потрібно уважно вивчити:

Аспект  Якість  Центр  Макрокосм
Дух-Отець-Монада Воля Головний  Центральне Духовне Сонце
Душа-Син-Его Любов Серцевий  Серце Сонця
Тіло-Св.Дух-Особа Пізнання Горловий  Фізичне Сонце

Ішвара – це другий аспект, і, отже, справжній сенс Сутри полягає в тому, що самовідданістю і любов’ю до Ішвари, Христа в маніфестації, досягається контакт і знання Христа, або Душі. Ішвара – це Бог в серці кожного сина Божого; Він повинен бути знайдений в печері серця; Він повинен бути досягнутий чистою любов’ю і відданим служінням; і коли Він буде досягнутий, то побачиться таким, що сидить на дванадцятипелюстковому лотосі серця, тримаючи в своїх руках “коштовність в лотосі”. Так відданий знаходить Ішвару. Коли відданий стає Раджа Йогом, Ішвара відкриває йому таємницю коштовності. Коли він пізнає Христа як Царя, сидячого на троні серця, Той відкриє Отця Своєму відданому учню. Але, перш ніж одкровення зможе воістину звершитися, відданий повинен йти Шляхом Раджа Йоги і поєднувати інтелектуальне знання, ментальний контроль і дисципліну. Містик повинен врешті-решт стати окультистом: якості голови і серця повинні бути однаково розвинені, оскільки вони однаково божественні.

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри: 

Або (асампраджнята самадхі) може бути досягнуто відданістю Ішварі. Свамі Сатьянанда Сарасваті

А також завдяки любові до Ішвари. Свамі Вівекананда