TATRA NIRATISHAYAM SARVAJNA BIJAM ||25||

तत्र निरतिशयं सर्वज्ञबीजम् ॥२५॥

tatra niratiśayaṁ sarvajña-bījam ||25||

Ishavara is unmatched and is the source of all knowledge. ||25||


tatra = (adv.) there; in ishvara, 
nir = (prep.) not
atiśayam = (acc. sg. m. from atiśaya) superior; sublime 
nir-atiśayam = (acc. sg. m. from nir-atiśaya) the highest; the unmatched
sarvajña = (iic.) all knowledge 
bījam = (acc. sg. n./nom. sg. n. from bīja) seed; root; origin; provenance

 

25. В Ішварі, Гурудеві, зародок всевідання розширюється до нескінченності.

У сенсі, макрокосмосу, Бог – Вчитель всього, і Він є загальною сукупністю всезнання, будучи (як легко можна побачити) загальною сукупністю всіх станів свідомості. Він – Душа всіх об’єктів, оскільки і Душі людей, і душі атомів матерії є частиною Його безмежної свідомості. Душа людської істоти потенційно така ж, і як тільки свідомість перестає ототожнювати себе зі своїми провідниками, або органами, зародок всезнання починає розширюватися. У початківця, адепта, Вчителя, або Махатми, у Христа, Будди і Господа Світу, Який згадується в Біблії як Ветхий Днями, цей “зародок всезнання” перебуває на різних стадіях розкриття. Вони володіють божественною свідомістю, і просуваються від одного посвячення до іншого. На кожній стадії людина є Вчителем, але за досягнутою метою завжди проступає можливість подальшого розширення, і процес завжди той же самий. Процес цей можна описати в наступних твердженнях:

1. Прагнення і рішучість одержати нове знання.

2. Оволодіння вже розкритою свідомістю, її використання і прокладання собі дороги вперед з досягнутої точки до подальшої реалізації.

3. Подолання труднощів, викликаних обмеженнями свідомості і кармою провідників.

4. Окультні випробування, що накладаються на учня, коли він проявляє здібність.

5. Тріумф учня.

6. Визнання його тріумфу і досягнення ведучими раси – планетною Ієрархією.

7. Бачення майбутнього.

Так відбувається розкриття, і в кожному циклі прикладання зусиль син Божий, який розвивається, вступає в своє право первородства і займає позицію того, хто знає, “Того, хто чув традиційні переконання, зазнав зникнення того, чого дотримувався раніше, побачив те, що приховане від послідовників традиції, замінив тим, що побачив тепер, передав одержане в дар тим, хто протягував порожні руки і перейшов у внутрішні зали вчення”.

Ці декілька Сутр про Ішвару стосуються Макрокосмічної Душі, сина Божого, другої особи Трійці (як Він проявляється через Сонячну Систему). Інше значення теж стосується сина Божого, другого монадного аспекту, як Він проявляється за посередництва людської істоти. Це мікрокосмічна Душа. Наступні синоніми аспекту Ішвари можуть бути корисними:

Макрокосмос
Ішвара, другий аспект – Чия природа любов
Син Божий – Той, що відкриває Отця
Космічний Христос – Бог у втіленні
Вішну – Друга особа індійської Трійці
Душа всіх речей – Атоми і Душі є синонімами
Всезагальне “Я” – Загальна сукупність усіх “Я”
Я є Те – Групова свідомість
АУМ – Слово Одкровення
Слово – Бог у плоті
Гурудева – Вчитель усього
Світло світу – Той, що сяє в темряві


Мікрокосмос
Другий аспект – Любов-мудрість
Син Отця – Той, що відкриває Монаду
Христос – Христос у вас, надія тріумфу
Душа – Свідомість
Вище “Я” – Владика тіл
Его – Самосвідома Ідентичність
Слово – Бог у втіленні
АУМ – Слово одкровення
Вчитель – “Я” на троні
Сяючий Авгоейд – Світло всередині
Духовна людина – Та, що використовує нижчу людину

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри: 

В Ішварі - насіння необмеженого всезнання. Свамі Сатьянанда Сарасваті