TASYA VACHAKAH PRANAVAH ||27||

तस्य वाचकः प्रणवः ॥२७॥

tasya vācakaḥ praṇavaḥ ||27||

tasya = чий, буття

vācakaḥ = вербальний символ, слово

praṇavaḥ = символ, який завжди зберігає свою чистоту; символ ОМ; мантра ОМ

 

27. Слово Ішвари – це АУМ (чи ОМ). Воно називається Пранава.

(Див. Книга І, Сутра 1).

Тим, хто навчається, слід пам’ятати, що є три базові Слова, або звуки, в прояві. Вони стосуються людського царства. Ось вони:

I. Слово, або нота Природи. Це Слово, або звук, що видається всіма формами, які існують в субстанції фізичного плану, і, як відомо, воно звучить на основній ноті “ФА”. Це нота, з якою білий окультист не повинен експериментувати, оскільки його робота пов’язана не зі зростанням здібності до сприйняття нижніми відчуттями, а з виявленням суб’єктивного і невідчутного. Це Слово третього аспекту, Брахми, або аспекту Святого Духу.

II. Священне Слово. Це Слово Слави, АУМ. Це Пранава, звук само́го свідомого Життя, як Воно одухотворяє всі форми. Це Слово другого аспекту, і якщо Слово Природи, коли воно еманує правильно, створює форми, призначені для розкриття Душі, або другого аспекту, то Пранава, будучи правильно вираженою, демонструє Отця, або Дух, завдяки посередництву Душі. Це Слово втілених Синів Божих. У такому короткому коментарі неможливо написати трактат про цю таємницю таємниць, про цю велику містерію століть. Можна лише зіставити деякі факти про АУМ і дати можливість учню самому розширити поняття і вловити значення зроблених коротких тверджень в міру його інтуїції.

III. Втрачене Слово. Ідея Втраченого Слова була збережена для нас в Масонстві. Воно є Словом першого аспекту, аспекту Духу, і лише посвячений третього ступеня може дійсно почати його пошук, оскільки лише звільнена Душа може знайти його. Це Слово стосується вищих посвячень.

Отже, про Священне Слово можна зробити наступні твердження, які слід ретельно вивчити:

1. АУМ – це Слово Слави, і це Христос в нас, надія Слави.

2. Це Слово, при його правильному розумінні, змушує другий аспект божества, аспект Христа, сліпуче засяяти.

3. Воно є звуком, який вводить в прояв втілені Душі (макрокосмічні або мікрокосмічні), Его, Христа, і примушує “Променисті Авгоейди >>>” стати видимими на Землі.

4. Це Слово – визволитель свідомості, і при правильному розумінні і застосуванні воно звільняє Душу від обмежень форми в трьох світах.

5. АУМ – синтезатор трьох аспектів, і тому воно перш за все – Слово людського царства, в якому зустрічаються три лінії божественного життя: Дух, Душа і Тіло.

6. В особливому сенсі воно є також Словом п’ятої, Арійської, раси. Завдання цієї раси – новим способом і більш повно розкрити природу внутрішньої Дійсності, Душі у формі, Сина розуму, Сонячного Ангела, п’ятого принципу.

7. Значення Слова стає ясним тільки після того, як усвідомлюється “світло всередині”. За допомогою його дії “іскра” стає променистим Світлом, Світло стає Полум’ям, а Полум’я врешті-решт стає Сонцем. За допомогою його дії “сходить Сонце праведності” в житті кожної людини.

8. Кожна з трьох букв має стосунок до трьох аспектів, і кожна може застосовуватися до будь-якої відомої потрійності.

9. Вчитель, Бог всередині, насправді є Слово, АУМ, і про цього Вчителя (що міститься в серці всіх істот) істинно говориться, що “на початку було Слово, і Слово було у Бога (тому подвійність), і Слово було Бог”. Шляхом його вживання людина приходить до розуміння:

а) Своєї сутнісної божественності;

б) Цілі процесу прийняття форми;

в) Складу і природи цих форм;

г) Реальності свідомості, тобто відношення божественного “Я”, або Духу, до форми, його полярної протилежності.

Це відношення, в його еволюційному виразі, ми називаємо свідомістю, і сутнісною характеристикою цієї свідомості є Любов.

10. Гуру, або Вчитель, що веде учня до Воріт Посвячення і що спостерігає за ним у всіх початкових і подальших випробуваннях та процесах, також втілює собою Слово. Науковим використанням цього великого звуку Він проводить певну стимуляцію і пожвавлення в центрах учня, тим самим надаючи йому можливість подальшого розвитку.

Більш про Священне Слово говорити тут нерозсудливо. Було дано достатньо, щоб вказати прагнучому його мету і потенційну можливість. Подальша інформація повідомлятиметься іншими способами і в інший час, у міру того як учень – шляхом вивчення і власних зусиль – приходитиме до належних висновків. Можна додати, що велике Слово, при медитації на нього, дає ключ до дійсного езотеричного сенсу слів, сказаних в “Таємній Доктрині”:

“Ми розглядаємо життя як Єдину Форму Існування, що виявляється в тому, що іменується матерією; або в тому, що, неправильно розділяючи, ми називаємо в людині Дух, Душа і Матерія. Матерія є провідником для прояву Душі на цьому плані існування. Душа ж є провідником на вищому плані для прояву Духу, і ці троє є Трійця, синтезована Життям, що насищає їх всіх”.

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри: 

Він проявляється через слово "Ом". Свамі Вівекананда

Пранава є цим Ішварою. Свамі Сатьянанда Сарасваті