TASYAPI NIRODHE SARVA NIRODHAN NIRBIJAH SAMADHIH ||51||

तस्यापि निरोधे सर्वनिरोधान्निर्बीजः समाधिः ॥५१॥

tasyāpi nirodhe sarva-nirodhān-nirbījaḥ samādhiḥ ||51||


tasya = з якого, чий
api = також, навіть
nirodhe = увійти в спокійний стан; стати спокійним
sarva = від усього, все
nirodhat = увійти в спокійний стан; стати спокійним
nirbījaḥ = відсутність насіння; нірбіджа, тобто наступна найтонша (друга) форма самадхі
samādhiḥ = стан просвітлення, мета йоги

 

Сутра 51. Коли стриманий (чи витіснений) навіть сам стан сприйняття, тоді досягається чисте cамадхі.

Великий Вчитель Патанджалі провів нас через різні стадії розширення свідомості, від медитації “з насінням” до тієї стадії, на якій почуття і розум витісняються, і привів нас до стану, для якого немає адекватної термінології. Для позначення цього стану свідомості (коли бачиться і пізнається світ, в якому функціонує Духовна людина і досягається контакт з безформними рівнями або планами нашої Сонячної системи), йогіни Сходу застосовують слово самадхі. Використовуючи інструмент, яким він оволодів, Видющий, завдяки вольовому зусиллю, може увійти в контакт з полем пізнання трьох світів (сферою майї, мари та ілюзії), але йому відкривається новий Світ, в якому він бачить свою свідомість єдиною зі всіма іншими енергіями, або свідомими виразами Божественного Життя.

Останній покрив ілюзії віддаляється і велика єресь відособленості бачиться в своїй дійсній природі.

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри: 

Сутра 51. Самадхі без насіння. Після блокування навіть цього стану, завдяки блокуванню всіх чітта врітті, досягається самадхі без насіння. Свамі Сатьянанда Сарасваті

Сутра 51. Стримавши вплив навіть цього враження (що придушує всі інші), можна досягти самадхі "без насіння". Свамі Вівекананда

Сутра 51. Розум досягне стану, в якому він не матиме жодних вражень. Він відкритий, чистий і прозорий. Т.К.В.Десикачар