Логiко-iнтуїтивний екстраверт

Псевдоніми: Джек Лондон, Підприємець   Тип MBTI - ENTJ. Тип5 в Юнгіанській типології.

Малі групи:  Квадра: «Гамма» [III], клуб дослідників.   

Дихотомії Юнга: логіка, інтуїція, екстраверсія, раціональність

Ознаки Рейніна: демократія, поступливість, безтурботність, емотівізм, стратегія, динаміка, позитивізм, результат, серйозність, рішучість, деклатімность. 

Опис восьми функцій (Гуленко В.В.)

1. Р   логіка діла

Добре бачить можливості нових справ. Знає, як повернути справу так, щоб вона приносила відчутну вигоду. Критикує тих, хто займається, з його точки зору, некорисними теоріями. Заповзятливий і легкий на підйом. Часто захоплюється динамічними видами спорту   походами, туризмом, альпінізмом, бігом і т. п. Не боїться відряджень і переїздів на нові місця. Сміливо висуває ділову ініціативу і настирливо домагається її реалізації. Якщо можливості проекту вичерпані, швидко перемикається на новий напрям. Уміє поводитися з фінансами. Свої грошові кошти прагне тримати в обороті, граючи на різниці цін. Зосереджує в своїх руках основні важелі матеріальної зацікавленості.

2. Т   інтуїція часу

Інтуїтивно вловлює основні тенденції часу. Не боїться йти на ризик, покладаючись на свою інтуїцію. Завжди працює на випередження, оскільки знає, що завтра буде пізно. Одним з перших бере на озброєння нові технології і організаційні форми. У думках постійно звертається до минулого, аналізуючи минулі події і витягуючи з них уроки на майбутнє. Аналізуючи час, намагається відшукати основні закономірності долі. Його цікавлять незвичайні, загадкові явища. Намагається перевірити їх, знайти їм логічне обґрунтування.

3. Е   етика емоцій

Оптиміст, не сумує ні за яких обставин. Життєві потрясіння його тільки загартовують, роблять більш упевненим в собі. Любить сміятися, веселити людей. Вступає в контакт, зачіпаючи співрозмовника жартівливою реплікою. Його гумор часто лукавий – містить в собі натяк, двозначність. Легко йде на суперечку, особливо коли йому кидають виклик. У спорі часто іронічний, висміює погляди опонента. Його дратівливість і запальність часто неприємні навколишнім. Однак сам він цього не відчуває, вважає, що просто обмінювався думками.

4. S   сенсорика відчуттів

Може жити і працювати в умовах дискомфорту, відсутності зручностей. Природа його звичайно наділяє витривалістю і здоров'ям. Не вимогливий до їжі і оформлення житла. Його мало хвилює зовнішній вигляд. Має схильність довго ходити в одному одязі, звикаючись з ним. Наряджається лише тоді, коли від цього залежать його відносини з навколишніми. Добре відноситься до тих, хто звільняє його від необхідності піклуватися про побут і повсякденні дрібниці. Не любить людей, які прикриваються своєю слабістю і хворобами. Поводиться безтурботно, а часом і легковажно на природі. У нього бувають крайнощі у відношенні до шкідливих звичок: то бравує ними, то активно бореться проти них. Ті ж крайнощі зустрічаються і в сексуальному житті.

 5. R   етика відносин

З людьми спілкується демократично, на близькій психологічній дистанції. Настроєний на позитивне відношення і дружелюбність на своїй території. Його розслабляє атмосфера теплого, душевного спілкування. Розбіжності з ним треба улагоджувати в неформальній обстановці, завіривши його в своєму хорошому відношенні. Дуже потребує надійних, стабільних людських відносин. Через невміння відразу розпізнати фальш, може дозволити втягнути себе в авантюру. Цінить надійних, перевірених часом друзів. Побоюється своєї неуважності до навколишніх. Зіпсувавши з ким-небудь відносини, шукає, як загладити свою провину. При цьому робить подарунки або виявляє конкретну турботу про партнера.

6. F   сенсорика сили

Активізується в екстремальних ситуаціях. Уміє постояти за себе. Відкидає емоційний натиск. У ньому живе бажання керувати, домагатися поставлених цілей, використовуючи для цього інших людей. Однак добре керує лише тими, хто є його однодумцями. У хвилини емоційного підйому відчуває себе сильною особистістю, якій підвладні будь-які задачі. Але якщо не знаходить емоційної підтримки, то бойовий дух швидко проходить. Сміливий романтик. Йому подобається радість змагання. Азартний і наполегливий, якщо йому чинять опір. Любить кидати виклик. Спокійне, бідне емоціями життя його розм'якшує, робить незграбним і смішним.

7. L   логіка структури

Не надає особливого значення порядку навколо себе. Серед розкиданих речей завжди знайде те, що йому треба. Прагне стежити за виконавською дисципліною і дотриманням складених планів. Однак регламентація і контроль за процесом у нього неефективні. Упертий в своєму розумінні ситуації або проблеми. Прогнозує розвиток дуже механістично, через що його райдужні плани часто терплять крах. Буває або прихильником суворої системності, виводячи всі наслідки з однієї і тієї ж схеми, або, навпаки, взагалі не структурує інформацію, подаючи її в довільній, випадковій послідовності.

8.  I   інтуїція можливостей

Важко переносить безвихідь і безперспективність. З задоволенням займається якою-небудь діяльністю лише тоді, коли упевнений в її успіху. Любить випробувати себе в різних видах діяльності. Тому часто міняє захоплення, професії, місця роботи і т. д., поки не знайде те, що йому треба. Цікавиться новим. Нерідко чинить всупереч очікуванням. Йому подобається експериментувати, йти непроторованим шляхом, виступати в ролі винахідника. Цілком віддається улюбленій справі. Марнославний. Якщо його здібності не ціняться, схильний протиставляти себе навколишнім.

 

Психологічний портрет (Онуфрієнко (Вайсбанд))

 1. Невтомний трудівник, із задоволенням займається будь-якою справою, якщо вона обіцяє в перспективі успіх; сьогочасні вигоди та насолода для нього майже не існують. Робить усе дуже швидко, навіть хода в нього своєрідна - трохи підстрибує, а якщо можна - вважає за краще бігати. Заслужено пишається своїм вмінням будь-яку роботу виконати якнайшвидше та найефективнішим способом, "стислість - сестра таланту". Схильний часто змінювати місце роботи, професію, зайняття.

2. Романтик, нерідко займається альпінізмом, туризмом тощо (одна з головних тем творів Джека Лондона - боротьба з нещадною стихією). Його ваблять далекі далі, перший кидається в усі ризиковані справи, нерідко вигадує романтичні пригоди і сам у них потім вірить. Ці вигадки мають, як правило, реальний прообраз у житті. Полюбляє демонструвати свою безстрашність. Неохайність у зовнішньому вигляді є мовби відважним викликом оточенню.

3. Поєднує романтичний дух піонерів дикого американського Заходу з підприємливістю і практицизмом тих же американців. Теоретик практичних справ. Рахує усе - у тому числі те, що, як правило, не відносять то сфери арифметики. Перш ніж зайнятися будь-чим - збирає інформацію, не любить діяти наосліп. Планує свій день, внутрішньо моделює ситуації та розмови, аналізує весь хід подій у голові, відзначаючи для себе помилки та неточності.

4. Вірить у себе, сміливо йде на діло, що іншим здається авантюрою, навіть провал його не бентежить. Усе, що робиться - на краще. Розпочати одну за одною десять справ, щоб хоча одна увінчалася успіхом - цілком в його стилі. Впевнений, що ризик - благородна справа. Індивідуаліст, самотній герой, вважає за краще покладатися тільки на себе.

5. Не терпить марнування часу (хто не поспішає - той приходить останнім). Йому постійно здається, що близькі втрачають темп, відстають, втрачають шанси. Навряд чи встане в довгу чергу за морозивом і кепкує з тих, хто марнує так життя.

6. Не любить ледарів, які шукають комфорту і насолоди. Якнайменш у молодості чітко знає, що алкоголь - шкідливий, сам п'є в основному для комунікабельності. Якщо має час, насолоджується не алкоголем, а можливістю відверто розмовляти, знайти нових друзів.

7. Через розвинуте абстрактне мислення часто буває неуважним до зовнішності, може ходити скуйовдженим, повністю довіряє смаку партнера, дозволяє йому в побуті командувати собою. Не терпить, коли його роздивляються упритул (тому його дуал "Драйзер" уникає дивитися у вічі співрозмовникові), адже він через свою неуважність до оточення не знає, яким його бачать інші. Завжди не впевнений у своїй зовнішності і переживає свою удавану невродливість. Потребує партнера з розвинутим естетичним почуттям, смаку якого можна довіряти, щоб відчувати: я йому подобаюсь попри те, що смак у нього прискіпливий і навіть претензійний.

8. Оптиміст, швидко реагує на все, що викликає емоції - особливо позитивні. Він немовби запрограмований на піднесення настрою свого завжди немовби наляканого або розсердженого дуала - "Драйзера". Постійно випромінює товариськість, позитивні емоції, усміхається і прагне розсмішити, іноді навіть за рахунок того, що удає із себе клоуна. Всіляко смикає партнера, поки не викликає у нього реакції - позитивної чи негативної, інакше не дістане інформації про його стан. Йому легко звернутися до незнайомої людини. Проповідує, що всі люди - брати, але у критичній ситуації не довіряє нікому. Потребує друга, який підказав би йому, кому можна довіряти, а кому - ні.

9. Життєлюб, шукає постійних, щирих людських стосунків. На сьогочасні зовнішні подразники не реагує, з ним важко посваритися. Якщо партнер не звертає на нього уваги - удає, ніби все нормально, нічого не трапилося, і чекає, що по деякім часі той повернеться. Свої права відчуває загострено і активно захищає. У противника його понад усе обурює нечесна тактика, гра без правил.

10. Йому властиве честолюбство новатора, але він не гонористий, як правило, не надто прагне до керівництва, навіть якщо до цього спонукають навколишні. Проте часто стає першим через те, що полюбляє змагатися і дуже запальний.

11. Не виявляє глибокої поваги ні до чого на світі, крім законів природи, фактів, логіки, не визнає авторитетів. Часто це бунтівник, який відважно виступає проти начальства та існуючих порядків, якщо обмежують його права - але сильна людина, яка знає, чого прагне. Не любить людей, які спекулюють своєю слабкістю - може не поступитися місцем надто скандальній бабусі

 *     *     *     *     *

Підприємець в погоні за іміджем (ЛІЕ, логіко-інтуітивний екстраверт).

Що спонукає Підприємця (ЛІЕ) до постійного пошуку нових бізнес-ідей? До чого прагне і від чого втікає ЛІЕ?

Згідно вчення Еннеаграми, Підприємці (ЛІЕ) вважають що з ними все добре, якщо вони успішні і навколишні добре про них думають. Тому ЛІЕ вчаться орієнтуватися на досягнення цілі та рухатися в напрямку, який принесе їм схвалення та позитивну увагу.

В Еннеаграмі Підприємці (ЛІЕ) описані у Третьому типі. Еннеа-тип Три прагне успіху не тому, що будучи успішним, можна щось купити (як ІЕЕ), і не тому, що у випадку досягнення успіху можна отримати владу та незалежність (як СЛЕ). Трійки хочуть досягнути успіху, тому що вони бояться зникнути у прірві пустки і нікчемності, залишившись без підвищеної  уваги та відчуття завершеності, які зазвичай приносить успіх. Трійки бояться, що вони ніхто і не мають цінності. Навіть у дорослому віці Трійки не завжди до кінця впевнені в тому, чому вони починають ту чи іншу кар’єру, знаючи лише, що те, що вони роблять, дозволить їх родині (і особливо мамі) пишатися ними.  Визначення успіху для Трійок залежить від того, як цей термін розуміють у їхній родині, в їхньому культурному чи соціальному середовищі. В деяких сім’ях успіх означає багато грошей, великий дім, нова дорога машина та інші символи статусу. Інші цінують ідеї, і успіх для них – власна реалізація в академічних чи наукових колах. Під успіхом в інших сферах може розумітися кар’єра відомої актриси, моделі або письменника, будь-якої публічної фігури, політика. У релігійній родині Трійка може захотіти стати священиком чи равіном, тому що ці професії мають особливий статус у їх спільноті. Трійки завжди прагнуть стати кимось значимим у їхній сім’ї і в їхньому оточенні. Вони не будуть «ніким».

На здорових рівнях Трійки зазвичай успішні і подобаються іншим. Вони поводяться так, ніби є зразком для наслідування. Вони здатні застосовувати будь-які зусилля для досягнення успіху. Вони мотивують людей на більші особисті досягнення, ніж ці люди самі від себе очікують.

На нездорових рівнях Трійки занадто сильно ідентифікують себе зі своєю соціальною роллю – «Я те, що я роблю». Їм здається, що їхня цінність як людини залежить від їхнього успіху. Вони постійно бояться, що в них не вийде відповідати своєму іміджу, тому можуть прибігати до хвастощів, безупинного самопросування, перебільшення своїх можливостей. Вони бояться, що якщо втратять свій імідж, то інші люди побачать їх недоліки та відкинуть їх, тим самим підтверджуючи їх нікчемність. Часто Трійки вдаються до того, що беруться за ті задачі, для вирішення яких їм бракує компетенції. Впадаючи в трудоголізм, Трійки перетворюються на машини досягнення. Але внаслідок того, що їх заняття не диктуються бажаннями серця, все, що вони роблять, стає все більш безрадісним та неприродним.

Микола, тип Три, описує свою надмірну увагу до досягнень:

«Моє бачення світу зосереджено на тому, щоб бути успішним та уникати поразок незалежно від ситуації – на роботі, в соціальних ситуаціях, в захопленнях, коли я розважаюся, розслабляюся, роблю пробіжку, читаю, слухаю музику... »  

Переконаність в тому, що вони повинні завжди показувати себе з вигідної сторони – це величезне напруження, яке нагадує постійну співбесіду при прийомі на роботу. Замість того, щоб витрачати енергію на розвиток своїх талантів, вони витрачають ресурси на те, щоб справляти правильне враження на інших людей. Трійки ставляться до себе як до речі: «Я повинен продати себе людям».

Трійки, говорять, що, коли вони розуміють, наскільки вони пристосували своє життя під очікування інших, у них виникає питання: «Добре, тоді чого ж хочу Я?»

Оксана, тип Три, навчилася приймати свої справжні якості, але все ще пам’ятає, як це було, коли її поведінка була продиктована соціальною роллю «бути Найкращою»:

«Я майже не пригадую ті періоди свого життя, коли у мене не було бажання бути найкращою. Бути найгарнішою, мати найкращий одяг, жити в найкращому будинку – цей список можна продовжувати безкінечно. Проблема, з якою я стикалася щодня в моєму прагненні бути найкращою полягала в тому, що воно з’являлося в мені при спілкуванні з кожною людиною. Не мало ніякого значення, з ким я спілкуюся. Я хотіла, щоб вони всі бачили мене у вигідному світлі, у відповідності до моїх уявлень про їх очікування, – це мене дуже втомлювало. Я завжди дивилася на себе ніби зі сторони, оцінюючи, чи все гаразд.»

В той час як Трійки намагаються переконати себе та інших, що у них все добре, вони не можуть дозволити іншим наблизитися до себе занадто близько. Близькість може дозволити іншим побачити, що насправді у них не все гаразд, що вони не ті люди, якими хочуть здаватися. В глибині душі Трійки знають про невідповідність між тим, хто вони насправді, і тим, як вони показують себе світу. Вони бояться, що хтось помітить, наскільки самотньо, пусто і нікчемно вони почуваються насправді. Для того, аби тримати людей на безпечній дистанції і водночас привертати їхню увагу, забезпечуючи добре ставлення до себе, середні Трійки розвивають в собі «професійну» дружелюбність або енергійну бойовитість, яка замінює справжню близькість і зв’язок.

На здорових рівнях розвитку Трійки реалістично сприймають себе, приймаючи свої обмеження і радіючи своїм талантам, не переймаючись своїм іміджем. Їм приємно отримувати захоплення навколишніх, але вони не потребують його і тому незалежні від нього.

Щоб отримати звільнення, Трійки повинні позбутися свого переконання в тому, що їх цінність залежить від позитивної оцінки інших людей. Лише тоді вони зможуть почати орієнтуватися на свій внутрішній світ і стати справжніми.

Опис Трійки тут >>>