Йоганга (санскр. योगाङ्ग yogāṅga). Складова частина йоги.
Йоганга сапта чатуштайя (санскр. योगाङ्ग साप्त चातुष्टय yogāṅga sāpta cātuṣṭaya). Сім четвірок системи йоги Шрі Ауробіндо, де йоганга – складова частина йоги: засоби для реалізації цілей йоги, а сапта чатуштайя – сім четвірок (всього 28 кроків йогічної реалізації).
“Сім Четвірок” є програмою йоги Шрі Ауробіндо. Йога – з’єднання людини з Богом, індивідууму з Універсальною Душею.
І. Самата (Шанті) Чатуштайя, Samata (Shanti) Chatusthaya – Четвірка врівноваження (спокою)
1) Samata, Самата – рівність, однаковість, врівноваженість, баланс.
2) Shanti, Шанті – спокій, свобода від тривог.
3) Sukha, Сукха – щасливість у всій адхарі (розумі, віталі і тілі).
Atmaprasada, Атмапрасада – просвітлена радість, чистота.
4) Hasya, Хас’я – стан бадьорості і життєрадісності, в якому Життя і Всесвіт – це приємна захоплююча гра.
ІІ. Шакті Чатуштайя, Shakti Chatusthaya – Четвірка Божественної Енергії
1) Virya, Вір’я(м) – енергія, сила характеру; сила душі, що виражається через особистість.
2) Shakti, Шакті – енергія, сила.
3) Chandibhava, Чандібхава – сила Калі, що виявляє себе в темпераменті (від Чанді – бурхлива, інтенсивна, нестямна).
Daivi Prakriti, Дайві Пракріті – Божественна Природа.
Це передбачає оволодіння чотирма Шакті:
Шакті могутності і мудрості – Махешварі;
Шакті сили і стрімкості – Махакалі;
Шакті краси, любові і захвату – Махалакшмі;
Шакті праці і знань про проявлений фізичний світ – Махасарасваті.
4) Sraddha, Шраддха – стійка віра у Внутрішнього Бога, який Керує і Його Шакті, яка динамічно проявляється, виконуючи Божественну мету.
ІІІ. Віджняна Чатуштайя, Vijnana Chatusthaya – Четвірка Духовного Знання
1) Jnana, Джняна(м) – знання, Божественне або надрозумове усвідомлювання; реалізація Брахману, як всезнання.
2) Trikaladrishti, Трікала Дрішті – бачення трьох часів, пряме знання минулого, теперішнього і майбутнього; це джняна – застосована до фактів і подій матеріального світу.
3) Ashtasiddhi, Ашта Сіддхі – вісім окультних сил-здібностей:
Дві сіддхі знання:
vyapti, в’япті – телепатичне сприйняття або передача думок, переживань, також пряме отримання вищих знань;
prakamya, пракам’я – абсолютна чистота, просвітленість і проникливість розуму та відчуттів, трансцендування ними своїх меж, їхня свобода від трьох гун.
Три сіддхі могутності, влади:
aisvarya, айшвар’я – ефективний вплив власної волі на об’єкт, людину або подію без жодної спеціальної концентрації думки чи зусиль;
isita, ішіта – спонтанне виконання бажань, потреб чи відчуттів йогіна про те, що щось має прийти до нього, відбутись чи з’явитись, і так воно стається насправді;
vasita, вашіта – здатність концентрацією волі керувати людьми, подіями.
Три сіддхі тіла:
mahima, махіма – здатність виявляти фізичну силу не мускульного характеру, збільшувати розміри і масу власного тіла;
laghima, лагхіма – здатність робити фізичне тіло легким, долати гравітацію; також свобода від важкості чи затисків в ментальному тілі, прані чи фізичному тілі;
anima, аніма – витонченість, здатність настільки зменшувати щільність своїх тіл, що в результаті ставати невидимим, а також невразливим до хвороб та старіння.
4) Samadhi, Самадхі – йогічний транс як засіб розширення свідомості.
ІV. Шаріра Чатуштайя, Sharira Chatusthaya– Тілесна Четвірка
1) Arogya, Арог’я – здоров’я.
2) Utthapana, Уттхапана – стан свободи від тиску, впливу фізичних сил.
3) Saundarya, Саундар’я – краса, фізична краса як складова тілесної досконалості.
4) Ananda, Ананда – різноманітні прояви блаженства.
V. Карма Чатуштайя, Karma Chatusthaya – Четвірка Божественної Дії
1) Krishna, Крішна – це Ішвара, який насолоджується світом.
Ішвара – Господь Бог, який є Володарем всього.
2) Kali, Калі – це Шакті, яка виконує Лілу для насолоди Ішвари.
Ліла – “гра”, проявлений світ як гра Божественного.
3) Karma, Карма – це Божественне Дійство.
4) Kama, Кама – це Божественна Насолода.
VІ. Брахма Чатуштайя, BrahmaChatusthaya – Четвірка Абсолюту, Тотальної Реальності
1) SarvamBrahma, Сарвам Брахма(н) – Брахман, який є всім, Єдиний, проявлений у всьому універсумі.
2) AnantamBrahma, Анантам Брахма(н) – Абсолют, який Безмежний в просторі і Нескінченний в часі.
3) JnanamBrahma, Джнанам Брахма(н) – Абсолютна Реальність яка є Всезнаючою Свідомістю.
4) AnandamBrahma, Анандам Брахма(н) – реалізація Само-існуючого Блаженства в бутті і у всіх проявах та формах буття.
VIІ. Сіддхі Чатуштайя, SiddhiChatusthaya – Четвірка Божественних Здібностей
1) Shuddi, Шуддхі – повне очищення всього складного оснащення людини, всіх її оболонок і їх менших складових.
2) Mukti, Мукті – звільнення духу і характеру людини, реалізація свідомості Свідка, подолання меж сансари.
3) Bhukti, Бхукті – радість або захват як результат звільнення.
4) Siddhi, Сіддхі – “сили”: досконалість, досягнення цілей йоги в цілому або ж в певній частині йоги; окультні наднормальні здібності.