Іда-наді або чандра-наді (місячна) (санскр.). Канал ефірного тіла, визначається потоком повітря, який проходить через ліву ніздрю (див. сушумна); це людський наді, що охолоджує, на противагу пінгалі-надіШрі Свамі Шівананда

 

Ідам (санскр. इदम्  idam). Це; тут; також Субстрат, на який проектується ілюзорне сприйняття.  Шрі Свамі Шівананда,  Шрі Рамана Махарші

 

Ієрархії Космосу. Весь Космос керується, контролюється і одухотворюється незліченними серіями Ієрархій свідомих Істот, з яких кожна має призначену їй місію. Серед них є Ієрархія людських монад.  Аліса Бейлі

 

Ієрофант (грец.). Посвятитель; Той Хто посвячує інших в Містерії Буття.

 

Ілюзія (лат.). Це омана, заблудження на ментальному плані; ілюзія є здатністю деякої ментальної мислеформи, де­якого ідеалу і деякої концепції – відчутої, усвідомленої і мен­тально інтерпретованої – домінувати над ментальними проце­сами індивідуума або раси і, отже, накладати обмеження на індивідуальне або групове вираження. Ментальну ілюзію можна описати як ідею, втілену в ідеа­льній формі, яка не залишає місця, або простору, для будь-якої іншої форми ідеалу, і цим позбавляє здатності вступати в контакт з ідеями. Людина прив’язується до світу ідеалів і ідеалізму. Вона не може порвати з ним. Така мента­льна ілюзія зв’язує, обмежує і ув’язнює людину. Отже, хороша ідея може дуже легко стати ілюзією і виявитися руйнівним обумовлюючим чинником в житті тієї людини, яка вловила її. Аліса Бейлі     Див. також сумарна ілюзія

 

Індра (санскр. इन्द्र  indra).

Бог небосхилу, цар зоряних богів – ведичний Бог. Олена Блаватська 

Господь світу Безсмертя і Світла. Шрі Ауробіндо

Головний Дева; Бог Дощу; Небесний Правитель; Бог відчуттів; також розум або душа. Шрі Свамі Шівананда

 

Індраджала (санскр. इन्द्रजाल  indrajāla). Ілюзія або фокус.  Шрі Свамі Шівананда

 

Індрані (санскр. इन्द्राणी indrāṇī́). Жіночий аспект Індри. Теософський словник

Див. Індрія >>>

Синонім: Айндрія >>>

 

Індрія (санскр. इन्द्रिय indriya). Орган відчуття; точніше – це не фізичний орган, а властивість розуму, котрий використовує цей орган як свій інструмент.  

Джняна-індрія – орган сприйняття; їх є п’ять: вухо – слух; шкіра – дотик; око – зір; язик – смак; ніс – нюх. Розум (манас) є шостим синтезуючим принципом; шосту функцію вважають локалізованою у всьому тілі – цілісний образ об’єкта.

Карма-індрія – орган дії; їх є також п’ять: рот – мова, руки – тримання; ноги – ходьба; анус – виділення; геніталії – відтворення.  Аліса Бейлі   Той, що стосується ІндриШрі Ауробіндо

 

Інструменти Йоги. Є чотири основних інструменти Йоги: Шастра, Утсаха, Гуру і Кала.

 

Джерело погодних даних: прогноз погоди на місяць Львів