Розділ 3 - Сутра 11 - В результаті закріплення цієї здатності і приборкання схильності розуму утворювати мислеформи, набувається можливість споглядати постійно.

SARVARTHATA EKAGRATAYOH KSHAYODAYAU CHITTASYA SAMADHI PARINAMAH ||11||

सर्वार्थता एकाग्रातयोः क्षयोदयौ चित्तस्य समाधिपरिणामः ॥११॥

sarvārthatā ekāgrātayoḥ kṣayodayau cittasya samādhi-pariṇāmaḥ ||11||

sarva = всі, багато
artha = що відноситься до
sarvārthata =інший стан
ekāgratā = одно-спрямованість
kṣaya = зникнення
udaya = поява
citta = субстанція свідомості, розум
samādhi = трансцендентний стан, спокій
pariṇāmaḥ = зміна, перетворення, еволюція

Сутра 11. В результаті закріплення цієї здатності і приборкання схильності розуму утворювати мислеформи, набувається можливість споглядати постійно.
Зважаючи на ясність цієї сутри нам залишається додати небагато. За своєю суттю вона підсумовує зміст попередніх Сутр.

Вона передає ідею про необхідність навчитися постійно знаходитися в стані медитації. Хоча періодичне виконання цієї роботи у визначений, точно встановлений час має надзвичайну цінність, особливо на ранніх стадіях розкриття Душі, ідеальним вважається перебування в стані усвідомлення постійно, протягом всього дня. Уміння привертати актом волі ресурси Его, постійне усвідомлення себе Сином Божим, втіленим на фізичному плані, і уміння, у разі потреби, залучати могутність і силу Душі – ось що буде зрештою досягнуто кожним прагнучим! Але спочатку, проте, повинна бути закріплена звичка постійно здійснювати контроль, а також розвинений навик миттєво приборкувати видозміни мислячого принципу, що забезпечить досягнення цього бажаного стану буття. Аліса Бейлі та Джуал Кхул

 

Інші варіанти перекладу цієї сутри:

Сутра 11. Самадхі ПарінамаСамадхі парінама – це [чергування, тобто] зникнення та поява відволікання та односпрямованості розуму.

Самадхі парінама – це стан, коли концентрація і відволікання уваги розуму з'являються і зникають. Це відбувається одночасно: зникає відволікання та з'являється одно-спрямованість. Таким чином, це стан розуму, в якому відбувається трансформація свідомості. Це вищий стан [свідомості].

У цьому особливому стані, коли зникає відбиток, наприклад АУМ, одночасно з'являється відволікання. Потім ви придушуєте відволікання і з'являється АУМ. Попередній шар самскар намагається придушити концентрацію, але останній шар самскар намагається придушити відволікання. Ваше зусилля встановити один відбиток – АУМ – пригнічує решту [відбитків], які є відволіканнями (вікшепою). Це саме те, що відбувається у вашій щоденній практиці. Коли ви сідаєте [для садхани], ви намагаєтеся практикувати екаграту на особливому відбитку. Несподівано виникає деяка думка, яка порушує відбиток. Потім ви знову відтворюєте у своєму розумі відбиток і [в такий спосіб] пригнічуєте відволікання. Знову подібно до спалаху з нижчого рівня приходять інші думки і відкидають відбиток. І так далі. Цей особливий стан [чергування] і називається самадхі парінама. Це перша стадія трансформації в царстві свідомості. Свамі Сатьянанда Сарасваті

   

Сутра 11. Коли то беруться всілякі предмети, то зосереджуються одному, ці дві сили поперемінно то зникають, то виявляються; чітта ж піддається видозміні, що називається самадхі.

Свідомість зупиняється на різних предметах, входить у різного роду речі, але вищий стан свідомості є той, коли вона бере один предмет і усуває всі інші. Самадхі є його результатом. Свамі Вівекананда