Розділ 3 - Сутра 10 - В результаті розвитку цієї здатності розуму досягається стійкість Духовного сприйняття.

TASYA PRASHANTA VAHITA SANSKARAT ||10||

तस्य प्रशान्तवाहिता संस्कारत् ॥१०॥

tasya praśānta-vāhitā saṁskārat ||10||


tasya = цього
praśānta = спокійний
vāhitā = потік
saṁskāra = відбитки повторюваних дій, повторюваний відбиток

Сутра 10. В результаті розвитку цієї здатності розуму (ніродха парінами) досягається стійкість Духовного сприйняття.
За допомогою постійного повторення точка рівноваги між активізацією і придушенням активності розуму досягається все частіше, поки не отримується здатність стабілізації розуму. Коли це досягається, відбуваються дві події:
1. Миттєве стримування розуму актом волі, що робить:
а) Нерухомим розум, звільняючи його від мислеформ;
б) Спокійним, чуйним мозок.
2. Сходження у фізичний мозок свідомості Сприймаючого, або Душі.

Цей процес з часом стає яснішим, більш інформативним і все рідше переривається. В результаті між Душею і людиною фізичного плану встановлюється ритмічний відгук. Розум і мозок тоді повністю підкоряються Душі.

Слід пам'ятати, що цей стан розуму і мозку є позитивним, а не негативним станом. Аліса Бейлі та Джуал Кхул

    

Інші варіанти перекладу цієї сутри: 

Сутра 10. Плоди ніродха парінами. Потік ніродха парінами стає спокійним шляхом повторення відбитка (символу).

Кінцевий стан перетворення розуму стає спокійним і сильним, якщо практикується знову і знову. Після цього цей стан не переривається якимось відволіканням пратьяї. Ніродха – це дуже критичний момент. Якщо стан ніродхи практикується перед екагратою або самадхі, ви входитимете в лайю чи темряву. Ті, хто прямує шляхом ніракари – безформності, входять у подвійну темряву. Тому послідовнику ніколи не слід зазнавати цього особливого стану придушення, поки він не завершить екаграта парінаму.

Так само, як спочатку йде молоко, потім – сир, а після цього – масло. Подібним чином самадхі парінама, екаграта парінама і ніродха парінама повинні слідувати один за одним.

Під час практики глибокої медитації [навмисне] придушення іноді припиняється і цей момент, коли придушення не потрібне, називається ніродха. Це настає лише тоді, коли має місце практично безперервне усвідомлення. Після того, як воно між двома [періодами] придушення стає безперервним, раптово виникає пробіл – шунья, це називається ніродхою. Ваша свідомість раптово проникає до наступного плану односпрямованої концентрації. Настає розрив, де зовсім немає відбитків. Звідси ця назва – ніродха. У майбутньому ви повинні змінити всю модель. Оскільки пратьяя без будь-якого втручання стає безперервною, вам доводиться протягом деякого часу чекати, поки не ослабне навмисне придушення [виниклого відволікання]. [Після придушення] пратьяя символу, такого, як АУМ, вона стає більш ясною, після чого знову раптово слідує перерва [у придушенні]. Настає знову [період] ніродхи. Після кількох місяців практики безперервного придушення [відволікань] ви раптово виявляєте прогалину. Після чого раптом [знов] з'являється [якийсь відволікаючий] відбиток. Його знову слід силоміць зруйнувати. Він зникає і автоматично знову з'являється АУМ. [Кожного разу] в момент повторної появи [відволікання] потрібно знову намагатися його зруйнувати.

Після того, як ви входите в той особливий стан, де ніродха наростає, а в'юттхана зменшується, приходить самадхі. Так вами анулюється те, що вже зроблено*. Тому йога і називається війога.

*Мається на увазі мимовільне зникнення зі свідомості символу, у якому виконувалася стійка концентрація. Свамі Сатьянанда Сарасваті

  

Сутра 10. Течія його зміцнюється звичкою.

Перебіг цього постійного управління свідомістю стає міцним, якщо в ньому вправляються день за днем; тоді свідомість набуває здатності постійного зосередження. Свамі Вівекананда