Ананда (санскр आनन्द ānanda). Блаженство, радість, духовний екстаз (має багато градацій); це найвища форма бхукті. Шрі Ауробіндо

Вища Реальність і Блаженство. Рамурті Мішра

Ананда-гхана  (санскр. आनन्द-घन ānanda-ghana). Дуже багато блаженства. Шрі Свамі Шівананда

Ананда-сварупа (санскр. आनन्द-स्वरूप ānanda-svarūpa).  Сутність блаженства або природа істотності. Шрі Свамі Шівананда

Ананда-мімамса (санскр. आनन्द-मीमांसा ānanda-mīmāṃsā). “Дослідження природи блаженства”, робота з СанскритомШрі Ауробіндо

Ананда-абхава (санскр. आनन्द-अभाव ānanda-abhāva). Відсутність духовного блаженства. Шрі Свамі Шівананда

Ананда-буддха-вані (санскр. आनन्द-बुद्ध-वाणी ānanda-buddha-vāṇī). Блаженство-повідомлення з духовного буддхі або ментального плану. Шрі Аурбіндо

Ананда-вані (санскр.). Блаженство-повідомлення (голос-повідомлення). Шрі Аурбіндо

Ананда-віджнянамайя (санскр.). “Наповнений анандою і віджняною” – Ідея-блаженства. Шрі Аурбіндо

Ананда-дхарана-шакті (санскр.). Сила підтримки ананди. Шрі Аурбіндо

Ананда-лахарі (санскр. आनन्दलहरी ānandalaharī). “Хвиля блаженства” – написана Шанкарою дуже містична і окультна поема, гімн Парваті . Теософський словник

Анандалока (санскр.). Світ блаженства. Шрі Аурбіндо

Анандам Брахма (санскр. ānandam brahmā). Блаженне існування, Брахман як самодостатнє і універсальне блаженство буття. Четвертий елемент брахмачатуштайі. Шрі Аурбіндо

Ананда-майя-коша або анандамаякоша (санскр. आनन्दमयकोष ānandamayakoṣa).      

Оболонка блаженства. Шрі Рамана Махарші

“Ілюзорна оболонка блаженства”, тобто зовнішність того, що без форми. Блаженство, або вища душа. У Веданті один з п’яти принципів в людині – аналог атма-буддхі або “духовної душі” теософії. Олена Блаватська

У Веданті розрізняють 5 оболонок людини, в яких міститься душа. Аннакоша, annakoşa – щільна матеріальна оболонка. Пранакоша, pranakoşa – вітальна (життєва, нервова) оболонка. Манокоша, manah-koşa – ментальна оболонка. Віджнанакоша, vijňānakoşa – оболонка знання реальних ідей. Анандакоша, ānandakoşa – оболонка блаженства, п’ята.

«П’ятою оболонкою є анандамаякоша або авід’я в її саттвічному аспекті, яка створює щасливе переживання сушупті або глибокого сну. Вона наділена трьома врітті: прія, мода і прамода. Прія – щастя, котре виникає від простого бачення бажаного об’єкта. Мода – щастя, що проживається при володінні бажаним об’єктом. Прамода – щастя, отримуване від справжньої насолоди бажаним об’єктом. Оболонка анандамаякоша спонтанно проживає щастя під час здійснення доброчинних дій. Вона повністю виражає себе під час глибокого сну без сновидінь. В простому сні і в стані неспання вона лише частково діє, як реакція на бачення приємних об’єктів. Прія врітті є головою анандамаякоші. Мода врітті – праве крило. Прамода врітті – її ліве крило. Пратібімбананда – її тулуб. Бімбананда атмана є її хвостом. Людина зазвичай каже: “Я – той, хто насолоджується. Я щасливий. Я спокійний. Я – той, хто утвердився. Я – саттвічний. Я – раджасичний. Я – тамасичний. Я – той, хто нудьгує. Я – невіглас. Я – нещаслива людина. Я – нестійка людина. Я – той, хто розрізняє. Я – аморальна людина. Я той, кого обманули.” Тут атрибути анандамаякоші помилково перенесені (спроектовані) на Атмана. І навпаки, характерні особливості Сатчітананди помилково приписують анандамаякоші. Наприклад, людина каже: “Існує має блаженство; моє блаженство сяє.; моє блаженство дороге мені.” Отже, існує взаємне ілюзорне взаємовідношення між Атманом і анандамаякошею.

Анандамаякоша не може бути Атманом, оскільки наділена мінливими атрибутами. Вона є модифікацією Пракріті. Вона – наслідок минулих добрих вчинків. Вона скінченна. Ви – не анандамаякоша. Також – вона не є вашою оболонкою. Вона становить причинне тіло. Ви цілковито відмінні від цієї оболонки, ви – завжди знавець цієї оболонки. В прикладах “моя корова”, “мій син”, “моя жінка”, “мій будинок” – корова, син, жінка і будинок цілковито відділені від людини. Людина зазвичай каже: “Моє тіло, моя прана, мій інтелект, мої почуття, моє невігластво.” Це означає, що тіло і т. д. відмінні від їхнього володаря, котрий позначається словом “мій”. Очевидно, що всі ці речі відносяться до Істоти, котра за межами їх всіх. Це відношення власності до її власника. За допомогою практики “неті, неті” (неперервного процесу виключення, відкидання), ви можете легко зрозуміти, що тіло, прана, розум і т.д. – не дух або Атман і не належать до нього. Вся ця ілюзія виникає в людині через невігластво і нездатність розрізняти між вічним Атманом та ілюзорними п’ятьма оболонками, котрі помилково плутають з Атманом. Вони не можуть бути чистим світосяйним Атманом. Шруті особливо наголошують, що Атман – безтілесний… Непорушний і остаточний висновок Веданти полягає в наступному: як глина, котра одна залишається існувати після того, як назва і форма глечика, який є нічим іншим як ілюзорною видимістю, зруйновується – так вічний світосяйний Атман єдиний дійсно існує, після того, як п’ять оболонок, котрі є Його ілюзорними атрибутами, зруйновані знанням “Я”. Той, хто знає це, є Знавцем Брахмана, Знавцем істин Веданти, звільненим Джіванмуктою. Це важливе твердження УпанішадШрі Свамі Шівананда “Джняна Йога”

«Реальність в серцевині людини і Реальність, яка перебуває в Сонці, –  єдина. Знаючи це, людина, полишаючи цей світ, спочатку досягає Атмана, створеного з їжі, потім досягає Атмана, створеного з прани, потім Атмана, створеного з розуму, потім Атмана, зробленого з буддхі, і, нарешті, Атмана, створеного з блаженства. А згодом, їдячи те, що їй подобається, і приймаючи будь-яку форму згідно з її бажаннями, вона бродить поверхнею цієї земної кулі, співаючи пісню радості Сама. Тайттірія-упанішада» (Taittirīya Upaniṣad).

«Упасани – це лише підготовчі дисципліни. Вони допомагають підготувати односпрямований розум. Після підготовки ще потрібно прийти за знаннями до джняна-йоги. Про це також йшлося у Брахманандаваллі. Брахмавід’я санграха та брахмавід’я фалам обговорюються в останній частині. Суть брахмавід’ї обговорювалась у “Махавак'ї розділ 2”. Там сказано, що бімбананда, яка знаходиться в індивідуальному тілі, і бімбананда, первинна, першоджерельна ананда, в самашті – обидві є саха ека. Якщо існують відмінності, то вони стосуються не бімбананди, а пратібімбананди. Пратібімбананда формується в індивідуальному розумі, отже, це відображена ананда або досвідна, емпірична ананда, яка не є постійною. У цій ананді будуть градації у формі моди, прамоди тощо, у формі мануш'янанда, гандхарвананда тощо. Первинною анандою, яка не є об'єктивною анандою, є чайтаньям, і вона однакова у всіх. Той, хто здобув знання про те, що я є Бімбананда, а не Пратібімбананда, той вже не буде ідентифікувати себе із зовнішнім світом або з мамакара; це ототожнення припиняється. Мамакара є спрямованістю на зовнішній світ, і це припиняється. Таким чином, наша зовнішня об’єктна ідентифікація у формі мама гріхам, мама путрам тощо є результатом мамакари. Він відмовляється від цієї мамакара-абхімани, оскільки всі стосунки дотичні лише до стхула шаріри; атма не має стосунківвзагалі. Знаючий відмовляється від залежності від зовнішнього світу. Для такої людини світ стає анатмою. Упасанкрам’я означає, що вона не ототожнюється зі своїм тілом. Ідентифікація з тілом – ахамкара. Таким чином, ахам абхіману подолано». Тайттірія-упанішада (Taittirīya Upaniṣad, Ch 3, Anuvakaha 10, Shloka 5).

Ананда-махат-вані (санскр.). Блаженство-повідомлення від духу махат (з плану віджняни). Шрі Аурбіндо

Ананда-пада   (санскр. आनन्द-पाद ānanda-pāda). Блаженне місце. Шрі Свамі Шівананда

Ананда-сагара (санскр. आनन्द-सागर ānanda-sāgara). Океан блаженства. Шрі Свамі Шівананда

 

Джерело погодних даних: прогноз погоди на місяць Львів