Его (латин. ego – «я»).
(1) “Я”; усвідомлення людиною “я є я” або відчуття “я є”. Езотерична філософія вчить про існування двох его в людині: смертного (особистісного) і вищого (божественного і безособового) називаючи перше его “особистістю”, а друге “індивідуальністю”. Олена Блаватська
(2) За теорією психоаналізу це та частина людської особистості, яка усвідомлюється як власне «Я» і знаходиться в контакті з навколишнім світом за допомогою сприйняття. Его здійснює планування, оцінки, запам'ятовування та іншими шляхами реагує на вплив фізичного та соціального оточення.
Еготичність. Означає “індивідуальність” і ніколи “особистість”. Олена Блаватська
Езотеричний (грец.). Прихований, таємний, внутрішній, сокровенний. Теософський словник
Ека або Екам (санскр. एक eka). “Один,Єдиний”; синонім Махату, Вселенського Розуму як принципу Розумності. Шрі Ауробіндо, Теософський словник, Шрі Свамі Шівананда
Екаграта (санскр.). Одно-спрямованість розуму; концентрація. Шрі Свамі Шівананда, Шрі Рамана Махарші
Екадаші (санскр.). Одинадцятий день двотижневого циклу індуського місячного календаря. Одинадцятий день після повного місяця чи молодика, що використовується для голодування, прощі і поклоніння. Шрі Свамі Шівананда, Шрі Ніт’янанда
Екадешіка (санскр). Однобічний; локальний. Шрі Свамі Шівананда
Екам сат бахудха (санскр. ekam sat bahudhā). Єдине, Яке існує по-різному. Шрі Ауробіндо
Екамева-адвітіям Брахман (санскр). Один без іншого – Брахман; Брахман один і єдиний, без будь-якого іншого. Шрі Свамі Шівананда
Екамша (санскр). Один розділ або частина. Шрі Свамі Шівананда
Екана-рупа (санскр. ekana rūpa). Одне (і Багато) тіл чи форм; термін, який “Пурани” застосовують щодо Божества. Теософський словник
Еканта (санскр एकान्त ekānta). Самотність; усамітнення. Шрі Свамі Шівананда
Екантабхава (санскр). Відчуття ізольованості або самотності. Шрі Свамі Шівананда
Екантавада (санскр). Монізм. Шрі Свамі Шівананда
Екантіка (санскр). Кінцевий або остаточний; Брахман. Шрі Свамі Шівананда
Екараса (санскр). Гомогенний; однорідний; одна сутність; Брахман. Шрі Свамі Шівананда
Екарнава (санскр). Одне безмежне море, в якому знаходиться всесвіт, описано метафорично і існує під час Пралайі; потенційні причини наступного творення, Шрі Свамі Шівананда
Еката (санскр). Єдність; гомогенність; Абсолютність. Шрі Свамі Шівананда
Екатва (санскр). Єдність; одно. Шрі Свамі Шівананда
Екашлока Шастра (санскр. ekaśloka śāstra). Праця Нагарджуни про Шастри (Священні Писання), містична робота, перекладена китайською мовою. Теософський словник
Екаяна (санскр). Єдність думок; монотеїзм. Шрі Свамі Шівананда
Екзотеричний (грец.). Зовнішній, публічний, на противагу езотеричному.
Екстеріоризація (від лат. exterior – зовнішній).
(1) Вихід з тіла в зовнішній світ. Шрі Ауробіндо
(2) Процес перетворення внутрішньої психічної активності у зовнішню дію.
Елементали. Духи стихій. Істоти, котрі розвиваються в чотирьох царствах або стихіях – землі, повітрі, вогні і воді. Кабалісти називають їх гномами (землі), сильфами (повітря), саламандрами (вогню) і ундинами (води).
Усі нижчі невидимі істоти, породжені на 5-у, 6-у і 7-у планах Землі, називаються елементалами: пері, деви, джини, сатири, фавни, ельфи, гноми, тролі, домові, водяні, болотні, білі дами, привиди, феї тощо. Вони є радше силами природи, аніж ефірними мужчинами і жінками. Ці сили як слухняні посередники окультистів можуть здійснювати різні дії; якщо ж вони служать елементаріям, то тоді стають дуже небезпечними, поневолюючи легковірних медіумів. Олена Блаватська
Елементальна Сутність. Складається з частинок матерії одного з шести не-атомних підпланів плану ментального і плану бажань; ці частинки служать не формами для мешкання якоїсь сутності, а матеріалом для будівництва таких форм. Це молекулярна матерія. Аліса Бейлі
Елементарії. Це розвтілені душі розбещених і деградованих людей; ці душі вже за певний час до смерті відділили від себе божественний дух, втративши цим самим шанс на безсмертя; це фантоми (привиди) роз-втілених людей; їх тимчасовою обителлю є кама-лока, аж поки вони поступово не зникнуть, розсіявшись атом за атомом. Теософський словник
Ефір (грец.) Древні так називали божественну світлоносну субстанцію, яка заповнює весь всесвіт; в сучасних трактуваннях ефір є матеріальним провідником, тоді як Акаша є духовним провідником, ідентичним в певному сенсі з Аніма Мунді; в той час як Астральне Світло є лише сьомим, найвищим, принципом земної атмосфери; езотерично ефір є третім принципом Космічної Семеричності: Земля, потім Астральне світло, після якого ефір; найвищим є Акаша. Теософський словник
Еша дхарма санатанах (санскр. eşa dharmah sanātanah). Одвічне веління “Того, Хто Вічний”. Шрі Ауробіндо
Ешана-траям (санскр.). Три бажання (багатства, дітей і раю), які є перешкодами для істинної бхакті-йоги. Шрі Свамі Шівананда