Розділ ІІІ
विभूतिपाद Vibhūti-Pāda
Вібхуті Пада "Здібності або сили"
- Розділ 3 - Сутра 1 - Зосередження – це фіксація чітти (речовини розуму) на певному об'єкті. Цей стан називається дхарана.
- Розділ 3 - Сутра 2 - Тривале зосередження (Дхарана) називається медитація (Дх’яна).
- Розділ 3 - Сутра 3 - Коли чітта абсорбує Реальність (тобто ту Ідею, яка втілена у формі), і перестає бути обізнаною про свою індивідуальність, або особисте “я”, то цей стан називається спогляданням, або Самадхі.
- Розділ 3 - Сутра 4 - Коли зосередження, медитація і споглядання з’єднуються в одну послідовну дію, то досягається Сам’яма.
- Розділ 3 - Сутра 5 - Як результат Сам’ями виявляється сяйво Світла.
- Розділ 3 - Сутра 6 - Це просвітлення відбувається поступово; воно розвивається стадія за стадією.
- Розділ 3 - Сутра 7 - Три останні засоби Йоги мають сокровенніший суб'єктивний ефект, аніж попередні засоби.
- Розділ 3 - Сутра 8 - Проте навіть ці три засоби є об’єктивними по відношенню до дійсної медитації без насіння (або Самадхі), яка не ґрунтується на об'єкті. Вона вільна від дії розрізнюючої природи чітти (або речовини розуму).
- Розділ 3 - Сутра 9 - Послідовність появи ментальних станів наступна: розум реагує на те, що бачиться; потім слідує момент стримування розуму. Далі настає момент, коли чітта (речовина розуму) реагує на обидва ці чинники...
- Розділ 3 - Сутра 10 - В результаті розвитку цієї здатності розуму досягається стійкість Духовного сприйняття.
- Розділ 3 - Сутра 11 - В результаті закріплення цієї здатності і приборкання схильності розуму утворювати мислеформи, набувається можливість споглядати постійно.
- Розділ 3 - Сутра 12 - Коли стримуюче розум зусилля і обумовлюючу втілення Силу вдається збалансувати між собою, настає стан одно-спрямованості.
- Розділ 3 - Сутра 13 - За допомогою цього стану пізнаються аспекти кожного об'єкту; пізнаються і усвідомлюються його особливості (або форма), його символічна природа і його специфічне використання в умовах часу (стадія розвитку).
- Розділ 3 - Сутра 14 - Особливості кожного об'єкту бувають проявленими, такими, що проявляються тепер і прихованими.
- Розділ 3 - Сутра 15 - Стадія розвитку є причиною ряду видозмін пластичної психічної природи і мислячого принципу.
- Розділ 3 - Сутра 16 - Завдяки зосередженій медитації на потрійній природі кожної форми досягається одкровення того, що було і що буде.
- Розділ 3 - Сутра 17 - Звук (або Слово), те, що він позначає (об'єкт), і втілена Духовна суть (або Ідея) звичайно змішуються в думці того, хто Сприймає...
- Розділ 3 - Сутра 18 - При розкритті здатності бачити мислеформи (образи, створені думкою) з'являється доступ до знання попередніх втілень.
- Розділ 3 - Сутра 19 - Завдяки зосередженій медитації стають очевидними мислеформи в думках інших людей.
- Розділ 3 - Сутра 20 - Проте, оскільки об'єкт цих думок невидимий для Сприймаючого, він бачить тільки думку, але не об'єкт. Медитуючи, він не сприймає те, що відчутне.
- Розділ 3 - Сутра 21 - Завдяки зосередженій медитації на відмінності між формою і тілом, властивості тіла, які роблять його видимим для людського ока, зводяться нанівець (або усуваються), і йогін може зробити себе невидимим.
- Розділ 3 - Сутра 22 - Карма (або наслідки) буває двох видів: карма невідкладна і карма майбутня. Завдяки абсолютно зосередженій медитації на них обох йогін дізнається про термін свого досвіду в трьох світах. Це знання приходить також і завдяки знакам.
- Розділ 3 - Сутра 23 - Єднання з іншими має досягатися за допомогою односпрямованої медитації на трьох станах відчуттів – співчутті, чуйності (м’якості) і безпристрасності.
- Розділ 3 - Сутра 24 - Медитація, односпрямовано сконцентрована на могутності слона, пробуджує силу, яку він символізує, або Світло.
- Розділ 3 - Сутра 25 - Абсолютно зосереджена медитація на пробудженому Світлі допомагає усвідомити те, що є тонким, прихованим і далеким.
- Розділ 3 - Сутра 26
- Розділ 3 - Сутра 27
- Розділ 3 - Сутра 28
- Розділ 3 - Сутра 29
- Розділ 3 - Сутра 30
- Розділ 3 - Сутра 31
- Розділ 3 - Сутра 32
- Розділ 3 - Сутра 33
- Розділ 3 - Сутра 34
- Розділ 3 - Сутра 35
- Розділ 3 - Сутра 36
- Розділ 3 - Сутра 37
- Розділ 3 - Сутра 38
- Розділ 3 - Сутра 39
- Розділ 3 - Сутра 40
- Розділ 3 - Сутра 41
- Розділ 3 - Сутра 42
- Розділ 3 - Сутра 43
- Розділ 3 - Сутра 44
- Розділ 3 - Сутра 45
- Розділ 3 - Сутра 46
- Розділ 3 - Сутра 47
- Розділ 3 - Сутра 48
- Розділ 3 - Сутра 49
- Розділ 3 - Сутра 50
- Розділ 3 - Сутра 51
- Розділ 3 - Сутра 52
- Розділ 3 - Сутра 53
- Розділ 3 - Сутра 54
- Розділ 3 - Сутра 55