7 Rays Radio

  Geodesium - Deep Blue

ПРАВИЛА ДЛЯ КАНДИДАТІВ

“Посвячення людське і Сонячне”, с.192-208

Існують афоризми і настанови, які кандидат на Посвячення повинен вивчати і виконувати. Є велика різниця між термінами “прагнучий до Шляху" і “кандидат на Посвячення". Той, хто прагне, тягнеться до учнівства, абсолютно не зобов’язаний займати ту ж позицію і підкорятися тій же дисципліні, що і кандидат на Посвячення, він може йти по Шляху Випробування стільки часу, скільки захоче. Людина ж, яка прагне до Посвячення, знаходиться в іншому становищі, і як тільки стає кандидатом, змушена підпорядкувати своє життя певним правилам і режиму, необов’язковим для прагнучого. Тут викладено 14 правил, складених з ряду настанов, що ведуть до першого Посвячення.

 Правило 1

Нехай кандидат дослідить глибоку печеру свого серця. Якщо вогонь в ній горить яскраво, зігріваючи його брата, але не збуджуючи його самого, значить, прийшов час подати прохання встати перед дверми.

Коли любов до всіх істот, якими б вони не були, починає відчуватися в серці учня, і при цьому любові до себе немає, це вказує на те, що він наближається до Порталу Посвячення і може принести необхідні попередні обітниці. Це повинно бути зроблене, перш ніж його Вчитель назве його ім’я як кандидата на Посвячення. Якщо його не бентежать страждання і біль нижчого “я", якщо йому байдуже, чи прийде до нього щастя чи ні, якщо єдиною метою його життя є служіння світу і його порятунок і якщо потреба його брата для нього важливіша його власної, то вогонь любові випромінює з його істоти і світ може зігріватися біля його ніг. Ця любов повинна бути дійовим, практичним виявом, а не просто теорією, непрактичним ідеалом або приємним сентиментом. Це те, що зростає в життєвих перевірках і випробуваннях, так що первинний імпульс життя спрямований на самопожертву і викорінювання нижчої природи.

Правило 2

Після того, як прохання подане в троїстій формі, нехай кандидат візьме його назад і забуде про нього.

У цьому полягає одне з початкових випробувань. Розумова позиція учня повинна бути такою, що йому байдуже, отримує він Посвячення чи ні. Егоїстичний мотив не допускається. Лише ті прохання, які доходять до Вчителя завдяки енергії чистого альтруїстичного спонукання, передаються Ним ангелу-охоронцеві Ієрархічного архіву; лише ті учні, які прагнуть до Посвячення, щоб посилити свою здатність допомагати і благословляти, знайдуть відгук на своє благання. Ті, хто байдужий до Посвячення, не допускаються до окультної містерії, а ті, хто жадає брати участь в містеріях з егоїзму або цікавості, не переступають порога, але залишаються ззовні. Ті, хто настроєний служити, кого закликають почуття світової потреби і пробуджена ним їх особиста відповідальність і хто дотримується закону, стукають – і отримують відповідь, подають прохання – і зустрічаються з розумінням. Це ті, хто видає заклик про зростання здатності допомагати, що доходить до слуху Тих, Які безмовно чекають.

Правило 3

Заклик повинен бути троїстий, і багато часу потрібно, щоб він прозвучав. Нехай кандидат видасть клич над пустелею, над морем і крізь вогні, які відділяють його від прихованих, потайних дверей.

Під цією символікою потенційному учневі повідомляється розпорядження примусити пустелю життя фізичного плану розцвісти подібно троянді, щоб в саду нижчого життя народилися ті звуки і аромати і та досить сильна вібрація, котрі здатні замостити проміжний простір між ним і порталом; підкорити бурхливі води емоційного життя, щоб на їх прозорій тихій гладі міг відбиватися портал і нижче життя було віддзеркалюванням духовного життя внутрішнього бога; випробувати у вогненному горнилі ті мотиви, слова і думки, що є джерелом його діяльності і породжуються на ментальному плані. Коли ці три аспекти проявленого Его, внутрішнього Бога, взяті під контроль, координовані і використовуються, тоді, навіть несвідомо для учня, його голос – прохання відкрити двері – буде почутий. Коли нижче життя на фізичному плані запліднене, емоційне –  стабілізоване, а ментальне – трансмутоване, ніщо не може перешкодити замку відкритися, а учневі – пройти через двері. Лише вібрація, синхронна з тією, що по той бік дверей, викликає їх відкриття, і коли тональність життя учня співзвучна тональності ієрархічного життя, двері одні за іншими відкриваються і ніщо не може перешкодити цьому.

Правило 4

Нехай прагнучий піклується про пробудження вогню, живить менші життя і підтримує, таким чином, колесо у обертанні.

Це розпорядження учневі пам’ятати про свою відповідальність щодо до численних малих життів, які в своїй сукупності складають його троїсте тіло вияву. Тоді можлива еволюція, і так кожне життя в різних царствах природи, свідомо або несвідомо, виконує свою функції правильної енергетизації того, що по відношенню до нього є тим, чим є планета по відношенню до Сонця. Так повніше виконується логоїчний план. Царство Боже всередині, і обов’язок внутрішнього, прихованого Правителя двоякий: перш за все щодо життів, що складають його тіла (фізичне, астральне і ментальне), потім – по відношенню до макрокосму, світу, нескінченно малою часткою якого є мікрокосм.

Правило 5

Нехай кандидат потурбується про те, щоб сонячний ангел затьмарив світло місячних ангелів, залишаючись єдиним світилом в небі мікрокосму.

Щоб виконати це розпорядження, кожний кандидат повинен здійснити дві речі. По-перше, вивчити своє походження, усвідомити свою істинну психологію, в окультному значенні слова, науково зрозуміти реальну природу Его, або Вищого “Я", діючого в каузальному тілі. Після чого він зобов’язаний проявляти на фізичному плані через посередництво трьох нижчих тіл свою внутрішню божественність і все більше демонструвати її сутнісну цінність. По-друге, він повинен вивчити склад людини, зрозуміти спосіб функціонування нижчої природи, усвідомити взаємозалежність і взаємозв’язок всього живого, навчитися контролювати ті малі життя, що становлять три його тіла вияву. Таким чином, сонячний Владика, внутрішня Реальність, Син Батька, Мислитель на своєму власному плані, стає посередником між тим, що від Землі, земне, і тим, чиє помешкання на Сонці. У двох віршах Біблії прихована подібна ідея, і західному учню корисно помедитувати над ними: “Царство світу зробилось царством Господа нашого і Христа Його". “Господи Боже наш! Інші владики крім Тебе панували над нами; але через Тебе тільки ми славимо ім’я Твоє". Останній вірш особливо цікавий, оскільки він показує придушення нижчого звуку і творчої сили тим, що вище за походженням.

Правило 6

Очисні вогні горять слабо, мляво, коли третє приноситься в жертву четвертому. Тому нехай кандидат стримується від позбавлення життя, і нехай він живить найнижче плодами другого.

Це правило може бути підсумоване у вигляді банального розпорядження кожному учневі бути суворим вегетаріанцем. Якщо в дієту включається м’ясо, нижча природа засмічується і важчає, тому внутрішнє полум’я не в змозі яскраво світити. Це найсуворіше правило для кандидата, яке не може бути порушене. Прагнучі можуть їсти м’ясо чи ні, за бажанням, але на певній стадії шляху необхідно відмовитися від всякого м’яса і саме сувора увага приділяється дієті. Учень повинен обмежуватися виключно овочами, зерном, фрукти і горіхами. Тільки так він може побудувати фізичне тіло, яке здатне витримати прихід реальної людини, що стояла в своїх тонких тілах перед Посвятителем. Якби він цього не робив і якби Посвячення було отримане без такої попередньої підготовки, то його фізичне тіло було б розхитано енергією, що виливається через пробуджені центри, і велика небезпека загрожувала б мозку, хребту або серцю.

Безперечно, що ніколи не можуть бути встановлені однакові суворі, непорушні правила харчування, крім основного, що всім кандидатам на Посвячення абсолютно заборонені м’ясо, риба, всякого роду спиртні напої, а також тютюн. Тим, хто може обійтися без яєць і сиру, бажано їх виключити, але це зовсім не обов’язкове. Тим, у кого розвиваються які б то не були психічні здібності, завжди рекомендується утримуватися від яєць і їсти якомога можна менше сиру. Молоко і масло належать до іншої категорії, і більшість Посвячених і кандидатів знаходять їх необхідними для харчування. Дуже незначна кількість виняткових індивідуумів здатні зберегти всі свої фізичні енергії, будучи на такій дієті, яка описана в попередньому абзаці, але в ній втілений ідеал, а як відомо, ідеал рідко досяжний в нинішньому перехідному періоді.

У зв’язку з цим треба підкреслити два моменти. По-перше, необхідність всім кандидатам зберігати здоровий глузд; цього чинника дуже часто не вистачає, і учні повинні пам’ятати, що неврівноважені фанатики небажані в Ієрархії. Рівновага, почуття пропорції, належна увага до навколишніх обставин і здоровий глузд – ось ознаки істинного езотериста. А якщо наявне і справжнє почуття гумору, то можна уникнути багатьох небезпек. По-друге, почуття часу, здатність повільно, поступово змінювати дієту і життєві звички. Все в природі прогресує повільно, і кандидати повинні засвоїти окультну істину слів: “Поспішай повільно". Процес поступового виключення – це звичайно шлях мудрості, і такий період усунення повинен – при ідеальних умовах, які рідко бувають – охоплювати стадію, яку ми називаємо стадією прагнучого, з тим щоб людина, перш ніж стати кандидатом на Посвячення, прийшла до необхідної чистої дієти.

Правило 7

Нехай кандидат зверне увагу на вимовляння тих звуків, від яких лунають відгомони у палацах, де буває Вчитель. Нехай він не видає нижчих нот, які будять вібрації у палацах Майі. Учень, який прагне переступити Портали Посвячення, не зможе цього зробити доти, поки не пізнає могутність мови і могутність мовчання.

Ці слова мають більш глибоке і широке значення, аніж очевидне, оскільки при правильному розумінні вони дають ключ до вияву, проявляють суть великих циклів і одкровення мети, лежачої в основі пралайі. Поки людина не зрозуміє значення вимовленого слова і поки вона не буде входити в безмовність високих місць для привнесення бажаних результатів на тому або іншому плані, вона не може бути допущена в сфери, де всякий звук, всяке слово виробляють могутні Наслідки в якій-небудь матерії, будучи енергетизовані двома головними чинниками: могутньою, науково застосованою волею і правильним, очищеним у вогнях мотивом.

Адепт є творцем в ментальній матерії, творцем імпульсів на ментальному плані, що виробляє, тим самим, результати в астральному або фізичному вияві. Такі результати могутні і ефективні, звідси необхідність для творця бути чистим в думках, зваженим в словах і майстерним в дії. Як тільки ці ідеї усвідомлюються кандидатами, негайним Наслідком є важливі зміни в їх щоденному житті. Корисно перерахувати ці зміни, щоб сприяти їх здійсненню на практиці:

а. Мотиви ретельно досліджуються, і первинні імпульси суворо перевіряються. Тому протягом першого року, коли кандидат віддається роботі підготовки до Посвячення, він тричі в день складає письмовий звіт про спостереження за своїми мотивами або рушійними силами своїх дій.

б. Мова уважно відстежується, і в наявності прагнення виключити з ужитку всі недобрі, некорисні і зайві слова. Наслідки сказаного слова вивчаються і співвідносяться з первинними імпульсами, які в будь-якому випадку викликають дію на фізичному плані.

в. Практикується мовчання; кандидати зберігають суворе мовчання про себе, про свою окультну роботу або знання, про справи тих, з ким вони пов’язані, і про роботу своєї окультної групи. Лише в колі членів групи або в спілкуванні з тими, хто вище, дозволяється потрібна свобода мови. Бувають моменти, коли потрібно говорити. Вони настають, коли допомога може бути принесена групі мудрими словами, обережним висловлюванням про обставини, хороші або погані, і рідким, але потрібним словом, сказаним окремому брату про внутрішнє життя, або тому, хто вище, або ж групі офіційних осіб, якщо хтось з братів заважає групі якоюсь своєю помилкою або може допомогти їй, будучи поставлений на іншу роботу.

г. Вивчається ефект Священного Слова і організуються умови для його мудрого вживання. Спостерігається звучання Слова і його дія на певний езотеричний центр (ні в якому разі не на фізичний), завдяки якому життя регулюється.

Кандидати на Посвячення повинні впритул приступити до вивчення звуку і слів. Це те, з чим все більше повинні мати справу окультні групи, котрі розвиваються.

Правило 8

Коли кандидат наближається до порталу, Великі Сім повинні прокинутися і викликати відгук від менших семи на подвійному колі.

Це дуже важке правило, що містить в собі елементи небезпеки для людини, яка дуже рано вирішується прокладати останній шлях. Дослівно його можна інтерпретувати так: потенційний Посвячений повинен в якійсь мірі пробудити вібрацію семи головних центрів і тим самим посилити вібраційну активність семи центрів тіла на ефірному плані; при цьому завдяки взаємодії сім фізичних центрів неминуче стимулюються, коли ефірні центри досягають своєї максимальної вібрації. Немає потреби розповсюджуватися про це, досить сказати, що коли сім головних центрів відгукуються на Его, наступні сім центрів:

  1. Головний як одиниця; 2. Серцевий; 3. Горловий; 4. Сонячне сплетення;
  2. Основа хребта; 6. Селезінка; 7. Органи відтворення –

також зазнають впливу, але спрямованого на очищення і контроль. Це виробляє Наслідки в фізичних органах, за допомогою яких людина функціонує на фізичному плані. Приклад: людина може тоді свідомо перенести творчий вогонь і енергію з органів відтворення в горло або, свідомо управляючи серцем, припинити життєдіяльність фізичного тіла. Це досягається не практикою хатха-йоги або концентрацією уваги на фізичних органах, але посиленням панування внутрішнього Бога, що діє через головний центр і, отже,  що володарює над всім.

Тому кандидат направляє всі свої енергії на розвиток духовного життя, причому цей розвиток є результатом правильного мислення, медитації і служіння. Глибоко досліджуючи все, що необхідно знати про енергію і її фокуси, він так координує своє життя, щоб дух міг проявлятися через нього. У цей час ці дослідження можуть бути безпечними лише в груповій роботі і під керівництвом наставника; учні зобов’язуються стримуватися в своєму житті від всякого експериментування і від легковажного маніпулювання вогнями свого тіла. Вони просто прагнуть до теоретичного розуміння і життя служіння.

Центри розвиваються природно, коли кандидат старається справді і на ділі любити свого брата, служити від всього серця, мислити, пізнаючи, і пильно стежити за собою. Він також фіксує все, що, як йому бачиться, пов’язано в його внутрішньому житті з еволюцією центрів. Ці замітки можуть бути переглянуті наставником, прокоментовані, зроблений висновок, і частина накопиченої таким чином інформації може призначатися для групового використання. Так накопичується корисне знання.

Кандидат, який зловживає своїм знанням, який дозволяє собі вдаватися до такої практики, як “дихання для розвитку" або зосередження на центрах, неминуче потерпить невдачу в своїх стараннях досягнути порталу і заплатить божевіллям, неврастенічними станами і різними фізичними хворобами.

Правило 9

Нехай кандидат увіллється в коло своїх інших “я". Нехай лише один колір об’єднує їх, і нехай проявляється їх єдність. Тільки коли група відома і відчутна, енергія може мудро випромінюватися.

Що всі учні і кандидати на Посвячення зобов’язані зробити, так це знайти конкретну групу служителів, до якої вони належать на внутрішньому плані, впізнати їх на фізичному плані і сполучитися з ними в служінні расі. Таке пізнавання зумовлюється:

  • Єдністю мети;
  • Подібністю вібрацій;
  • Ідентичним відношенням до групи;
  • Давніми кармічними зв’язками;
  • Здатністю працювати в гармонійній співпраці.

На перший погляд це правило може здатися одним з найбільш легких, але на практиці це не так. Помилки робляться легко, а задача гармонійної співпраці і групового вирівнювання не така проста, як здається. Егоїчні вібрація і зв’язок можуть існувати, але зовнішні особистості можуть дисгармоніювати. У такому випадку задачею кандидата є посилити владу свого Его над своєю особистістю, з тим щоб езотеричний груповий зв’язок став можливим на фізичному плані. Він досягає цього, дисциплінуючи свою власну особистість, а не виправляючи своїх ближніх.

Правило 10

Воїнство Голосу, деви в зімкнених рядах, працює безперервно. Нехай кандидат присвятить себе вивченню його методів; нехай він засвоїть правила, за якими це Воїнство працює за завісами Майі.

Це правило стосується роботи в області окультного дослідження, якою в той або інший час повинні займатися всі прагнучі до Посвячення. Хоч непосвяченому небезпечно втручатися в паралельну еволюцію дев, але необхідно і не представляє небезпеки дослідити спосіб дії будівників, їх методи відтворення архетипу – через ефірний план – у вигляді того, що ми називаємо фізичним виявом; їх групи повинні бути в якійсь мірі теоретично пізнані та проаналізовані звуки, які їх активізують. Отже, це включає систематичне вивчення всіма кандидатами:

  1. Призначення звуку.
  2. Езотеричного значення слів, граматики і синтаксису.
  3. Законів вібрації і електрики і багатьох інших додаткових тем, що стосуються вияву божественності і свідомості через посередництво дева субстанцій і діяльності правлячих дев. Досліджуються закони макрокосму, і розпізнається відповідність між активністю мікрокосму і активним виявом макрокосму.

Правило 11

Нехай кандидат перенесе вогонь з нижчого трикутника у вищий і збереже те, що створено вогнем в середній точці.

Це буквально означає владу Посвяченого над сексуальним імпульсом, як він звичайно розуміється, і перенесення вогню, оживляючого органи відтворення, в горловий центр, тим самим зумовлюючи творчість на ментальному плані через посередництво розуму. Те, що створюється, треба живити і підтримувати любовною енергією природи, що виходить з серцевого центру.

Нижній трикутник: 1. Сонячне сплетення, 2. Основа хребта, 3. Органи відтворення;

Верхній трикутник : 1. Голова,  2. Горло,  3. Серце.

Це правило може бути витлумачене поверхневим читачем як розпорядження безшлюбного життя і зобов’язання кандидата стримуватися від всякого фізичного вияву сексуального імпульсу. Але це не так. Багато Посвячених досягли мети, природно і розсудливо підтримуючи подружні відносини. Посвячений культивує особливий розумовий настрій, коли усвідомлює, що всі форми вияву – божественні і що фізичний план є таким же божественним виявом, як і будь-який вищий план. Він розуміє, що найнижчий божественний вияв повинен знаходитися під свідомим пануванням внутрішнього божества і що будь-які дії повинні визначатися прагненням виконати свій обов’язок і контролювати кожну свою дію і вчинок та користуватися фізичним провідником, так щоб це було на благо групи, сприяло її духовному прогресу і довершеному виконанню закону.

Не можна заперечувати, що на деяких стадіях людині може бути корисно закріпити свій контроль в якійсь області за допомогою тимчасової стриманості, але це лише проміжна мета, і настають етапи, коли – після досягнення контролю – людина досконало демонструє божественні атрибути через фізичне тіло і кожний центр нормально і узгоджено працює, сприяючи здійсненню расових цілей.

У багатьох випадках Посвячені і Вчителі одружуються і виконують свої нормальні обов’язки чоловіка, дружини або домогосподарки, але все визначається і регулюється метою і наміром, і нічого не спричиняється пристрастю або бажанням. У довершеної людини на фізичному плані всі центри повністю контролюються і їх енергія закономірно використовується; духовна воля внутрішнього Бога є головним чинником, і в наявності єдність зусиль на всіх планах і у всіх центрах в ім’я найбільшого блага для найбільшого числа людей.

Треба було зупинитися на цьому питанні, оскільки багато учнів помиляються і культивують такий розумовий настрій, який приводить до повної атрофії всієї нормальної фізичної природи, або піддаються розпусті для “стимуляції центрів", сприяючи тим самим астральному розвитку. Справжній Посвячений впізнається за своєю мудрою гідною повсякденністю, за постійною прихильністю до того, що є кращим для групи згідно групових законів країни, за володінням собою і стриманістю від всяких крайностей і за тим, який приклад духовного життя і високої моральності в поєднанні з дисципліною життя він проявляє для свого оточення.

Правило 12

Нехай кандидат вчиться застосовувати руку в служінні, нехай шукає знак посланця на своїх ногах і нехай вчиться бачити оком, яке виглядає між двома.

При першому прочитанні здається, що легко витлумачити це правило: воно, ніби, є вказівкою кандидату застосовувати руки в служінні і ноги - для виконання ієрархічних доручень, а також розвивати ясновидіння. Але реальне його значення набагато більш езотеричне. В окультному розумінні “застосування рук" – це використання чакр (або центрів) на долонях:

  • Для зцілення тілесного нездужання;
  • Для благословення і, тому, лікування емоційного нездужання;
  • Підняття в молитві або використання центрів рук в медитації для маніпуляції ментальною матерією і потоками.

Ці три пункти треба ретельно осмислити, і багато чому можуть навчитися західні учні, вивчаючи життя Христа і обдумуючи Його методи застосування рук. Тут розповісти про це не можна, оскільки предмет дуже об’ємний для нашого короткого викладу.

“Знак посланця" на ногах це натяк на добре відомий символ – крила на п’ятках Меркурія. Багато що на цю тему буде відкрито учням окультних шкіл, які зберуть все, що можна знайти про Посланця Богів, і які вдумливо осмислять інформацію, підібрану учнями-астрологами про планету Меркурій і учнями-окультистами – про внутрішнє коло.

Якщо судити поверхово, здається, що вираз “оком, яке виглядає між двома", означає третє око, яким користуються ясновидющі, однак значення набагато більш глибоке і полягає в наступних фактах:

  • Що внутрішнє бачення є те, що у всіх самосвідомих істот, від Логоса до людини, знаходиться в процесі розвитку.
  • Що Его, або Вище “Я", є для Монади буквально тим, чим третє око для людини, і тому описується як таке, що виглядає між Монадою, або духовним “я", з одного боку, і особистісним “я" – з іншого. Отже, в найбільш повному розумінні це правило спонукає кандидата розвивати самосвідомість і, таким чином, вчитися функціонувати в каузальному тілі на вищих рівнях ментального плану, контролюючи звідти всі нижчі провідники і ясно бачачи все, що можна бачити в трьох світах, в минулому і майбутньому.

Правило 13

Чотири речі повинен вивчити і зрозуміти кандидат, перш ніж йому може бути показана найглибша таємниця: по-перше, закони того, що випромінюється; по-друге, п’ять значень магнетизації; по-третє, трансмутацію, або втрачену таємницю алхімії; і, нарешті, першу букву Слова, яке було повідомлене, або таємне егоїчне ім’я.

Не можна розповсюджуватися про це правило. Воно торкається таємниць і предметів, дуже об’ємних, щоб всебічно обговорювати їх тут. Воно включене в правила лише для того, щоб представити предмет для медитації, вивчення і групового обговорення.

Правило 14

Слухай, торкайсь, дивися, застосовуй, знай.

Ці слова відображають те, що християнин міг би влучно назвати навченістю трьох головних почуттів навички до розрізнення, їх використання для еволюції внутрішнього духовного життя, після чого те, що засвоєно і перевірено, втілюється в життя як плоди реалізованого знання.

 

************************