Для тих, хто цікавиться вальдорфською освітою і можливістю створення таких закладів у Львові.

Ініціативна група зі створення вальдорфської школи у Львові тут >>>

Група в Facebook - www.facebook.com/groups/518175001673527

Шкільна евритмія - вплив на психофізичний стан учнів 

ГІГІЄНІЧНА ОЦІНКА УРОКУ ЕВРИТМІЇЇ В ВАЛЬДОРФСЬКІЙ ШКОЛІ

Евритмія (eu – „прекрасний, благий”, rhythmos – „ритм, рівномірність”) є однією із особливостей вальдорфської педагогіки. Це особливий вид художнього руху, який засновано на закономірностях мовлення і музики. Розвиток евритмії починається з 1911 року, коли філософ та засновник антропософії і вальдорфської педагогіки Р. Штайнер розробив усвідомлений і водночас оздоровлюючий вид руху, який знаходиться у співзвучності з імпульсами філософської системи антропософії.

   Спектр занять евритмією у вальдорфській школі широкий – від використання найпростіших ритмів і вправ з палкою в перших класах до підготовлених виступів на шкільній сцені з ліричними, драматичними і музичними виставами у старших класах. На уроках евритмії використовуються палиці із міді довжиною 80-100см і невеличкі м’ячики із міді, дерева чи вовни. Це необхідно для полегшення контролю дитини за її кінцівками під час виконання ритмічних вправ і ігор, а також надбання спритності, рухливості у тілі та окремих суглобах (насамперед у зап’ястях, кистях рук і пальцях). В основі вправ з палицією лежать закономірності тілесної організації людини, вони розвивають здібність до усвідомленого переживання різноманітних направлень рухів у просторі: доверху – донизу, праворуч – ліворуч, уперед – назад. Спочатку ці вправи виконуються з максимальною точністю у положенні стоячи, потім вони виконуються під час ходьби, потім в різних, все більш ускладнених композиціях. Це дозволяє досягнути дитині високої координації рухів.

Наказ міністерства освіти України про поширення досвіду вальдорфської педагогіки в освітянську практику України.

У 2014 році вальдорфська педагогіка набула статус офіційної освітньої програми в Україні.

15 вересня 2014 року - Наказ міністерства освіти України № 1044

Про завершення узагальнюючого науково-методичного експерименту всеукраїнського рівня «Розвиток вальдорфської педагогіки в Україні» та впровадження педагогічної системи «Вальдорфська школа» у загальноосвітніх навчальних закладах.

Стіл пори року у вальдорфському дитячому садку

Все, що оточує дитину, кожна річ має надзвичайне значення, і стіл пір року в цьому сенсі грає свою дуже важливу роль. Якщо в садку практично всі речі знаходяться на такому рівні, на якому дитина може їх дістати і використати у вільній грі, то саме столик пір року – єдине місце, яке діти можуть довго розглядати, сприймати, але самі нічого з ним не роблять.

Стіл пори року може бути організований на будь-якій вільній поверхні, доступній дитячому погляду. Це може бути маленький столик чи поличка на стіні – тут нема визначених стандартів.

Столики пір року в дитячому садку – Львів

Стіл пори року у вальдорфському дитячому садку - стаття >>>

*     *     *     *     *

 У вальдорфських садках є тематичний столик пори року або «епохи». Його зміст і декорації змінюються що 3-4 тижня в залежності від «епохи», яку зараз вивчають.

У садочку "Паросток життя" закінчилася Різдвяна епоха, під час якої можна було споглядати Різдвяний столик. Персонажі зроблені з фетру дбайливими руками вальдорфських вихователів. Дари для маленького Ісуса діти робили самі, обгортаючи горішки золотистою фольгою.
Зовсім скоро тематика столика зміниться, на ньому буде відображатися нова «епоха».

Лютий 2016

 *     *     *     *     *

Вальдорфський дитячий садок: що це таке?

У 2000 році ЮНЕСКО проголосила вальдорфську педагогіку освітою XXI століття.

У 2014 році Міністерство освіти і науки України після завершення 10-ти річного експерименту видало наказ про впровадження вальдорфської педагогіки в освітні заклади України. 

Історія створення

У 1919 році в Штутгарті відкрилася перша вальдорфська школа. Вона фінансувалася фірмою «Вальдорф-Асторія», яка і дала назву нової педагогічної системі. Через декілька років при школі відкрився дитячий садок. Автор концепції та керівник школи Рудольф Штайнер (1861-1925) був засновником не тільки особливої ​​педагогічної системи, лікувальної педагогіки та медицини, а й цілого духовного напрямку. Із самого початку Штайнер надавав великого значення розвитку дітей у ранньому віці, задовго до того, як це стало модним.

Дочірні категорії