В’юттхана (санскр. व्युत्थान vyutthāna). Свідоме повернення святого (в інкарнацію) після того, як майя втратила своє панування над ним. 

В’юха (санскр. व्यूह vyūha). “Структура, форма, розширення”. Назва трьох форм, в яких з’являється Бхагаван Нараяна для створення, підтримання і зруйнування всесвіту: як Санкаршана (Sańkarṣaṇa) Він руйнує, як Прад’юмна (Pradyumna)  – творить і як Аніруддха (Aniruddha) – підтримує. Шрі Свамі Шівананда

В’явасая (санскр. व्यवसाय vyavasāya). “Бізнес, ціль, зайнятість, робота”.

Встановленя, культивування, розуміння, осмислення. Шрі Свамі Шівананда

В’явахара (санскр. व्यवहार vyavahāra). “Активність, поведінка”: мирське буття; щоденна активність на противагу Абсолютному Буттю; феноменальний світ. Шрі Свамі Шівананда

В’явахаріка (санскр. व्यावहारिक vyāvahārika). Практичний; емпіричний; релятивіський. Шрі Свамі Шівананда

В’явахарікасата (санскр.). Емпірична реальність. Шрі Свамі Шівананда

В’ягхрачарма(н) (санскр. व्याघ्रचर्मन् vyāghracarman). Шкура тигра. Шрі Ауробіндо

В’ядхі (санскр. व्याधि vyādhi). Хвороба тіла, нездужання. Шрі Свамі Шівананда

В’якта (санскр. व्यक्त vyakta). Проявлений, явний, відчутний, індивідуальний. Шрі Ауробіндо,  Раммурті Мішра,  Шрі Свамі Шівананда

В’якті-упасана (санскр. व्यक्ति-उपासन vyakti-upāsana). Медитація на проявленому Богові. Шрі Свамі Шівананда

В’якті, в’яктітва (санскр. व्यक्तित्व vyaktitva). Особистість, індивідуальність. Шрі Свамі Шівананда

В’якх’яна (санскр. व्याख्यान vyākhyāna). Пояснення, коментар. Шрі Свамі Шівананда

В’яна (санскр.). Одна з п’яти пран – вона пронизує все тіло і розподіляє по ньому енергії; від неї залежить робота серцево-судинної системи, циркуляція крові і розподіл суттєвої частини харчів. Шрі Ауробіндо, Раммурті Мішра

В’япака (санскр. व्यापक vyāpaka). “Той, що пронизує, проникає, просочується”.

Все-проникний. Шрі Свамі Шівананда

В’япакатма (санскр.). Все-проникна Душа. Шрі Свамі Шівананда

В’япі (санскр. व्यापिन् vyāpi). Той, хто розширюється і всюди проникає. Шрі Свамі Шівананда

В’япті (санскр. व्याप्ति vyāpti). “Універсальне проникнення, охоплення”.

Телепатичне сприйняття або зв’язок. Шрі Ауробіндо

В’яса (санскр. व्यास vyāsa). “Той, хто викладає, трактує і відкриває” значення сакральних текстів для широкого загалу. Було багато В’яс – один був компілятором “Вед”, інший, 28-ий за рахунком, автором “Махабхарати”. Теософський словник

В’яхріті (санскр. व्याहृति vyāhṛti). “Слова, мова, заява, ствердження”.

“Вогненні” слова, запалені і народжені вогнем; три містичних слова, що творять, це: бхур – із “Ріґведи”, бхувах – із “Яджурведи” і свар – із “Самаведи”; всі три вважають володарями сили, котра творить: “Брахма сказав бхур, і воно стало землею; бхувах, і воно стало небосхилом; свар, і воно стало небом”. Є ще четверте “вогненне” слово або “сутність, яка світиться” – це махар із “Атхарваведи”. Оскільки це слово чисто мантричне і магічне, то воно є ніби збоку. Олена Блаватська, Шрі Свамі Шівананда

В’яшті (санскр. व्यष्टि vyaṣṭi). Індивідуальність; відокремленість; мікрокосм. Шрі Свамі Шівананда

Вада (санскр. वाद vāda). “Говорити, описувати”: доктрина; теорія; обговорення. Шрі Рамана Махарші,  Шрі Свамі Шівананда

Ваджра (санскр. वज्र vajra).

“Алмазна палиця або скіпетр” – скіпетр Індри, а також магічний скіпетр жерців-посвячених – символ володіння надлюдськими силами сіддхами; цей скіпетр під час певних церемоній тримали в руках жерці і теурги. Теософський словник

Твердість алмазу; удар блискавки. Шрі Свамі Шівананда

Ваджрадхара (санскр. वज्रधार vajradhāra). “Той, хто тримає ваджру”.

Верховний Будда у північних буддистів. Теософський словник

У Ваджраяні – первинний Будда, уособленя Дхармакаї (вищого з трьох тіл Будди).

В тибетському буддизмі – синонім Аді-Будди.

Ваджраяна (санскр. वज्रयान, vajrayāna).  

Інші назви: Ваджрна Колісниця, Алмазна Колісниця, Ваджрний Шлях; також Тантра, Тантраяна (Колісниця Тантри), (Гух'я-) Мантраяна (Колісниця (Таємної) Мантри), Пхалаяна (Колісниця Плоду) – тантричний напрям у буддизмі, що утворився всередині Махаяни у V столітті н.е. Ваджраяна поширена в Тибеті. Непалі, Монголії, Японії. Починаючи з VIII століття у Ваджраяні почали виникати окремі школи: Нінгма, Каг’ю, Сак’я, Кадам, Джонанг. Реформа, яку провів великий буддійський лама Чже Цонгкапа, трансформувала школу Кадам в Новий Кадам (Гелуг).

Вайджаянті або ваіджаянті (санскр. वैजयन्ती vaijayantī). Прапор, банер.

Вайджаянті-мала (санскр. वैजयन्ती-माला vaijayantī-mālā). Назва гірлянди на Богові Вішну. Шрі Свамі Шівананда

Вайдхі (санскр. vaidhī). Формальний; узгоджений з законами і правилами.  Шрі Свамі Шівананда

Вайдхі-бхакті (санскр. vaidhī-bhakti). Формальна відданість; практика відданості за допомогою законів і ритуалів, як підготовчий курс для розвитку інтенсивної любові до Бога. Шрі Свамі Шівананда

Вайкрітіка (санскр. वैकृतिक vaikṛtika). Викривлений, випадковий; перекручений. Шрі Свамі Шівананда Див. також вікріті >>>.

Вайкунтха (санскр. वैकुण्ठ vaikuṇṭha).

Обитель Вішну; вище мирське представництво Вішну, призначене для людей остаточного звільнення. Шрі Свамі Шівананда,  Шрі Рамана Махарші

Трансцендентальне царство Бога. “Шрімад Бхагаватам”

Вайкхарі (санскр. वैखरी vaikharī). Промовляння вголос (на відміну від промовляння пошепки чи подумки). Шрі Свамі Шівананда

Вайкхарі-джапа (санскр. वैखरी-जप vaikharī-japa). Гучне повторювання мантри. Шрі Свамі Шівананда

Вайраг’я (санскр. वैराग्य vairāgya). Не-прив’язаність, відчуженість; безпристрасність; відстороненість; повна байдужість і відраза до світу, що виражається у відсутності бажань і прив’язаностей. Шрі Ауробіндо, Шрі Нітьянанда, Шрі Свамі Шівананда

Вайтарані (санскр. वैतरणी vaitaraṇī). Страшна ріка, яку мають перетнути грішні душі. Шрі Свамі Шівананда

Вайтрішнья (санскр. वैतृष्ण्य vaitṛṣṇya). Безпристрасність; безпристрасна людина; свобода від привязаностей. Шрі Свамі Шівананда

 

Вайшья (санскр. वैश्य vaiśya). Член стану торговців і лихварів (третьої варни або касти). Шрі Свамі Шівананда

Джерело погодних даних: прогноз погоди на місяць Львів