Павака (санскр. पावक pāvaka). “Ч­истий, сяючий, яскравий, святий”. Один з трьох персоніфікованих вогнів – старших синів Агні (або Абхіманіма). Всього є 49 містичних вогнів; Павака – електричний вогонь. Теософський словник

Агні Павака – букв. "електричний вогонь" – це психічний вогонь, який горить у глибокому серці і звідти освітлює розум, вітальність та фізичне тіло. У розумі Агні створює світло інтуїтивного сприйняття та проникливості, завдяки якому ми відразу ж можемо відрізнити істинні бачення та думки, почуття та рухи від хибних. У вітальності цей вогонь запалює необхідну емоцію і деяке інтуїтивне почуття, особливий такт, який сприяє правильному імпульсу, правильній дії, правильному розумінню і правильному відношенню. У тілесній свідомості він встановлює подібний, хоч і автоматичніший, правильний відгук на події фізичного життя, на відчуття або тілесний досвід. Психічний вогонь зазвичай спочатку запалюється у розумі, але не завжди – іноді він спалахує у вітальному. Без сумніву, у повсякденному житті також проявляється дія психічного – без цього людина була би тільки твариною, яка мислить. Але в цих умовах дія психічного набагато завуальованіша, змушена вдаватися до допомоги розуму і вітальності для свого вираження, обтяжена ними, і значить не бездоганна. У результаті людина часто правильне виконує неправильним чином, керована вірним почуттям, але помиляється у його застосуванні, у виборі особистості, місця та обставин. За рідкісним винятком, психічне немає можливості вільно діяти у зовнішній свідомості. Тому для того, щоб прийти до себе, потрібна та чи інша Йога чи Садхана. У міру того, як психічне дедалі більше висувається на передній план, воно звільняється від змішування. Іншими словами, психічна присутність починає безпосередньо відчуватися, і не тільки як підтримка "через" вуаль, а й у самій зовнішній свідомості, і все менше залежати від своїх інструментів – розуму, життя та тіла – та не придушуватись ними. Вона сама починає панувати над ними: впливає на них своїм світлом і навчає вірній дії.

 

Павамана (санскр. पवमान pavamāna). Другий з трьох вогнів (старших синів Агні) – вогонь, який створюється тертям. Теософський словник

Павана (санскр. पवन pavana). Бог вітру; батько бога-мавпи Ханумана. Теософський словник

Пада (санскр. पाद pāda). Стопа; одна четверта частина. Шрі Свамі Шівананда

Падартха (санскр. पदार्थ padārtha). Субстанція; матеріальне; річ, об’єкт. Шрі Свамі Шівананда

Падартха-абхавана або падартха-бхавіні (санскр. पदार्थ-अभावना padārtha-abhāvanā). Знання Істини; шоста джнана бхуміка >>> або стан знання, де джнані сприймає внутрішню сутність, а не зовнішню фізичну форму речей. Шрі Свамі Шівананда

Абсолютна відсутність сприйняття об’єктів; шостий ступінь просвітлення (з семи). Шрі Рамана Махарші

Падасевана (санскр. पादसेवन pāda-sevana). Служіння стопам господа. Шрі Свамі Шівананда

Пада – стопи, севана – служіння, поклоніння.

 

Падма (санскр. पद्म padma). Лотос; чакра; назва для сплетення. Шрі Свамі Шівананда

Лотос; ім’я Лакшмі >>>, індуської Венери, дружини або жіночого аспекту Вішну. Теософський словник

Падма йоні (санскр. पद्म-योनि padma yoni). “Лотосо-народжений”: титул Брахми. Ще один синонім – Абджайоні >>> . Див. також йоні >>> Теософський словник

Падма Кальпа (санскр. पद्म-कल्प padma-kalpa). Назва останньої Кальпи >>> або попередньої Манвантари >>>, яка була роком Брахми. Теософський словник

Падмасана (санскр. पद्मासन padmāsana). Поза лотоса; тіло пряме, ноги перехрещені, так що підошва однієї ноги притиснена до стегна, а друга нога лежить на першій і її підошва повернута вгору і притиснена до тулуба. Раммурті Мішра

Див. також асана >>>.

Джерело погодних даних: прогноз погоди на місяць Львів