УХВАЛА
IV Всеукраїнської науково-практичної конференції
«На шляху до синтезу філософії, науки і релігії»
на тему
«Людина. Всесвіт, Абсолют. Класичний, некласичний, постнекласичний та езотеричний підходи»
Національний університет «Львівська політехніка», 19-20 квітня 2013 року
Учасники конференції переконані, що у ХХІ ст. зростатиме роль міждисциплінарних досліджень та зацікавлення абсолютним. Це обумовлено тим, що протягом ХХ ст. сфери людської діяльності настільки відділилися одна від одної, що життєсвіт людини став фрагментарно-замкнутим, а повсякденне життя поринуло у відносність.
Сучасні тенденції в науці засвідчують, що процес спеціалізації досяг своєї межі. Результати досягнень сучасних наук можна ґрунтовніше пояснити, залучивши священні та езотеричні тексти, які дійшли до наших часів. Прикладом цього може слугувати фізична теорія супер-струн, вчення Піфагора про числа, буддійське вчення про потік елементів (дхарм) тощо.
У зв’язку з цим виникає необхідність у такому:
1. до курсів математики, фізики, біології та інших наук необхідно залучати знання сакрального, езотеричного характеру з метою створення більш повного розуміння реальності як єдиного цілого. У сфері гуманітарних наук є нагальна необхідність у введенні езотеричних, сакральних знань про людину як тріаду тіло-душа-дух та як єдине ціле зі Всесвітом;
2. оскільки цілісний аспект життя, науки, релігії і філософії нехтувався, актуальним є започаткувати серйозні дослідження у сфері езотеризму та містицизму з метою напрацювання нових шляхів осмислення світу та людини. Практика засвідчила, що нехтування езотерично-духовним виміром веде до руйнування навколишнього середовища, морального занепаду людини. Відтак, актуальним є запропонувати сучасній науці та освіті дієві механізми погодження індивідуальних, суспільних, загальнолюдських та загальнопланетних цілей;
3. сприяти у напрацюванні тих підходів, котрі формуватимуть у фахівців як природничих, так і гуманітарних напрямків, навики системного мислення, що, у свою чергу, сприятиме цілісній, екологічно виваженій професійній діяльності;